Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

Saskaņota sešu izglītības iestāžu likvidācija šogad Latvijā

© f64

Ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) līdz šim saskaņota sešu izglītības iestāžu likvidācija 2020. gadā.

Tāpat IZM saskaņojusi trīs skolu reorganizāciju, mainot to pakāpi, un četru izglītības iestāžu pievienošanu citai.

Ar 30.jūniju tiks likvidēta Asūnes sākumskolu, 31.jūlijā likvidēs Izvaltas pamatskolu, bet no 31.augusta likvidētas tiks Aizkraukles Vakara (maiņu) vidusskola, Līvānu novada Vakara (maiņu) vidusskola, Ēveles pamatskola un Sīļukalna pamatskola.

Savukārt 1.septembrī reorganizētas, mainot izglītības pakāpi, tiks Vandzenes pamatskola, kura kļūs par Vandzenes sākumskolu, un Vilgāles pamatskola, kura tiks reorganizēta par Vilgāles sākumskolu, bet 31.jūlijā reorganizēta tiks Misas vidusskola, kura kļūs par Misas pamatskolu.

1.jūlijā citai izglītības iestādei tiks pievienotas Gulbenes Vakara (maiņu) vidusskola un Daugavpils 1.speciālā pamatskola, kuras attiecīgi pievienos Gulbenes 2.vidusskolai un Daugavpils Stropu pamatskolai - attīstības centram, turpretī 31.augustā Suntažu internātpamatskola - rehabilitācijas centrs tiks pievienota Suntažu vidusskolai, bet Viļakas pamatskola - Viļakas Valsts ģimnāzijai.

Pērn reorganizētas, mainot īstenoto izglītības pakāpi, tika 12 izglītības iestādes, apvienošana vai pievienošana citai izglītības iestādei skāra 28 izglītības iestādes, bet likvidētas tika 14 skolas.

Ministrijā skaidro, ka lēmumu par izglītības iestāžu dibināšanu, reorganizāciju vai slēgšanu pieņem pašvaldības kā izglītības iestāžu dibinātājs. Par savu lēmumu pašvaldības informē IZM, iesniedzot nepieciešamos dokumentus un informāciju un lūdzot ministrijai šo lēmumu saskaņot.

Atbilstoši noteiktajai kārtībai ministrija, izskatot jautājumu par saskaņojumu, izvērtē saņemto informāciju un nepieciešamības gadījumā pieprasa pašvaldībai arī papildu skaidrojumu.

Tiek izvērtēta pašvaldības sniegtais skaidrojums par izglītības iestādes darba kvalitāti, proti, skolēnu mācību rezultāti, izglītības programmu piedāvājums, pedagogu un izglītības iestādes vadītāja darba kvalitāte un citi faktori, turpmākās izglītības pieejamību, transporta nodrošinājuma un izglītības iestāžu tīkla attīstību novadā, kā arī iesaistīto pušu informētību un viedokli.