Sola pilnveidot latviešu valodas un literatūras izglītības saturu

Turpinot darbu pie izglītības satura jautājumiem, izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) sola pilnveidot latviešu valodas un literatūras izglītības saturu.

Kā informē Izglītības un zinātnes ministrija, šodien Koķe tikās ar latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetu profesionāļiem un speciālistiem. Ministre uzsvēra, ka mācību saturam jāatbilst mūsdienu prasībām, tādēļ satura pilnveide, pārskatīšana un uzlabošana ir nepārtraukts process un tam nepieciešams sistemātisks darbs.

Ministre pateicās Latviešu valodas un literatūras skolotāju asociācijas pārstāvjiem un valodas speciālistiem par līdzšinējo konstruktīvo un mērķtiecīgo sadarbību un iesaisti latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetu standartu un mācību programmu paraugu izstrādē.

Koķe norādīja, ka latviešu valodas un literatūras satura īstenošana un pilnveide kopumā ir svarīga, arī tādēļ, ka latviešu valoda stiprina nacionālo identitāti un piederību valstij, kā arī - šajā valodā skolēni pamatā iegūst zināšanas visos pārējos priekšmetos.

Ministre un tikšanās dalībnieki bija vienisprātis par nepieciešamību ikvienā mācību priekšmetā īpašu uzmanību pievērst latviešu valodai, tādējādi veicinot gan atbilstošu valodas lietojumu, gan sasaisti starp mācību priekšmetiem.

Plānots, ka visu skolotāju profesionālajai pilnveidei, tiks piesaistīti Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi, kopumā 4,56 miljonus latu. Šī projekta īstenošanu plānots uzsākt nākamā gada pirmajā ceturksnī.

Latviešu valodas aģentūras (LVA) pārstāvji informēja, ka sākta jauna iniciatīva, proti, internetā pieejami skolotāju izstrādātie mācību un metodiskie materiāli. Arī sanāksmes laikā izskanēja domu par lielākas uzmanības veltīšanu digitālu mācību materiālu izstrādei un to pieejamības veicināšanai e-vidē.

Šodienas sanāksmē piedalījās Izglītības un zinātnes ministrijas, Valsts izglītības satura centra, LVA, Latviešu valodas un literatūras skolotāju asociācijas, augstskolu un skolu pārstāvji.

Svarīgākais