Pirmo reizi Latvijā varēs studēt jaunā studiju programmā "Multimediju komunikācija"

"2010. / 2011. studiju gadā pirmo reizi Latvijā Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) piedāvās studēt jaunā bakalaura studiju programmā "Multimediju komunikācija". Tās ietvaros trīs gadu laikā studenti apgūs vairāk nekā 30 studiju priekšmetus, sākot no multimediālās dramaturģijas līdz multimediju producentu darbam," informē jaunās studiju programmas vadītāja un pasniedzēja dr. sc. soc. Anda Rožukalne.

Studiju programmas ietvaros tiks sagatavoti mūsdienīgi izglītoti, augsti kvalificēti, kompetenti un konkurētspējīgi multimediju speciālisti, kas varētu profesionāli un kvalificēti strādāt ar daudzveidīgiem komunikācijas vēstījumiem projektos, kas izmanto dažādas multimediju iespējas kino, televīzijā, interneta medijos, mākslas, mūzikas, citu kultūras jomu un izklaides menedžmentā. Tāpat programmā studējošajiem būs iespēja apgūt kā realizēt multimediju iespējas reklāmā, sabiedrisko attiecību projektos un citās uzņēmējdarbības jomās, veikt pētījumus un būt par nozares ekspertiem - konsultantiem Latvijā un citās Eiropas Savienības valstīs.

Lai realizētu jauno studiju programmu, par pasniedzējiem ir pieaicināti starptautiski atzīti nozares vadošie speciālisti. Piemēram, studiju priekšmetu "Ievads pasaules kino vēsturē un teorijā" pasniegs Dita Rietuma, savukārt "Komunikācija blogosfērā" pasniegs Rasa Šmite, bet "Komunikācija multimediju vidē" - Raitis Šmits. Lekcijas pasniegs arī Andris Kuprišs, Valdis Tilgalis, Dirks Hojers un citi attiecīgās jomas profesionāļi. Kopumā jaunajā programmā tiks piedāvāts apgūt 38 studiju priekšmetus, kurus pasniegs 12 RSU un 7 pieaicinātie pasniedzēji.

Studiju programmas "Multimediju komunikācija" vadītāja Anda Rožukalne uzsver: "Jaunā studiju programma “Multimediju komunikācija" ir unikāla ar Latvijas izglītības sistēmā vēl neaprobēto saturu, kas veidots piemērojoties darba tirgus un tehnoloģiju attīstībai, panākot līdzsvaru starp teorētisko un praktiski orientēto kursu apjomu. Programmas īstenošana nodrošinās Latvijas akadēmiski izglītotu speciālistu iekļaušanos multimediju komunikācijas attīstības procesos Eiropas līmenī, ļaujot apgūt zināšanas, kas līdz šim netika piedāvātās Latvijā."

"Programmas aktualitāti Latvijas sabiedrības attīstībai nosaka vairāki būtiski faktori: tehnoloģiju un tirgus faktoru noteikta mediju sistēmas attīstība, mediju ekonomikas izmaiņas, mediju lietojuma un auditorijas paradumu transformācija, multimediju izmantojums visās sabiedrības dzīves sfērās - izglītībā, biznesā, kultūrā, zinātnē, sportā, sadzīvē, darba tirgus un darba rakstura izmaiņu veidots pieprasījums," saka A.Rožukalne, jautājot - "pēc trīs gadiem, kad būs pirmais jaunās programmas izlaidums, mediji un komunikācija būs mainījusies - vai mēs būsi tam gatavi?"

Programmas ietvaros paredzēts sagatavot gan speciālistus Latvijas un Eiropas Savienības darba tirgum, gan akadēmiskajai videi. A.Rožukalne uzskata, ka programma "Multimediju komunikācija" demonstrē augstākās izglītības spēju piemēroties sabiedrības, tehnoloģiju, komunikācijas procesu un tirgus attīstībai, iekļaujot studiju procesā tehnoloģiju, radošās domāšanas un biznesa elementus, ko pieprasa mūsdienīga sociālā un darba vide.

"Multimediju komunikācijas" lektore Dita Rietuma saka: "Darboties multimediju jomā un komunikācijā bez kinovēstures zināšanām ir iespējams, bet tas ir ļoti grūti un ļoti naivi. Tieši šī iemesla dēļ kino vēsturi māca Rietumeiropas un ASV universitātēs kā ierosmi un iespēju izzināt neskaitāmus komunikatīvus un dramaturģiskus risinājumus. Kinovēsture ir unikāla zināšanu kopa, kas ietekmē un ietekmēs 21.gadsimta multimediju komunikāciju vēl ļoti ilgi."

Jaunās studiju programmas izveide ir būtisks solis RSU multimediju komunikācijas izglītības centra attīstības virzienā. Plānots, ka topošajā centrā tiks nodrošināta multimediju tehnoloģisko iespēju attīstība, piemēram, e-studiju vide un studentu interneta radio, interneta televīzija u.tml.

Programmas "Multimediju komunikācija" apguvi piedāvās RSU Komunikācijas fakultāte kā akadēmisku bakalaura studiju programmu gan pilna laika klātienē, gan nepilna laika klātienē. Nepilna laika studiju forma veidota tā, lai piesaistītu studijām profesionāļus, kam vēl nav augstākā izglītība vai kuri vēlas papildināt savas zināšanas multimediju komunikācijas jomā. Tuvākajos gados plānot attīstīt multimediju komunikācijas maģistra programmu, tādējādi nodrošinot pilnu studiju ciklu.

Iespēja pieteikties studēt jaunajā programmā būs laikā posmā no š.g. 16.jūlija līdz 6.augustam.

Svarīgākais