Diskutēs par skolēnu otrgadnieku apmācības sistēmas efektivitāti

Trešdien, 26.maijā plkst.11.00 Ministru kabineta Zaļajā zālē notiks kārtējā Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sēdē, kurā tiks izskatīts biedrības „Pro Futuro” rosināts jautājumus par skolēnu otrgadniecību un atbalsta pasākumiem eksāmenu kārtošanā skolēniem ar īpašām vajadzībām.

Kā norāda nevalstiskais sektors, diskusijas par nepieciešamajiem uzlabojumiem norit jau vairāk nekā gada garumā, taču reālas izmaiņas panākt neizdodas.

Memoranda padomes sēdē minētie jautājumi tiks apspriesti jau otro reizi. Biedrība „Pro Futuro” lūgusi Izglītības un zinātnes ministriju sniegt informāciju par atkārtota mācību gada efektivitāti skolēniem, šīs prakses izmaksām skolēnam un sabiedrībai kopumā. Tāpat lūgts skaidrojums par pasākumiem, kas tiek veikti skolēna līmenī, lai uzlabotu viņa mācību sasniegumus, ja skolēns tiek atstāts uz otru vai trešo gadu; par otrgadniecības efektivitāti speciālajā izglītībā; par ierobežojumiem atbalsta pasākumu saņemšanai eksāmenu laikā; par speciālajām programmām skolēniem ar valodas traucējumiem, kā arī cēloņiem, kas ir pamatā starptautisko pētījumu datiem par Latvijas skolēnu vājajām pamatprasmēm (15 gadu vecumā vairāk nekā 20% bez lasītprasmes un matemātikas pamatprasmēm).

Tāpat pēc vairāku NVO iniciatīvas sēdes darba kārtībā iekļauts jautājums par jauna, nevalstisko organizāciju izstrādāta sabiedrības līdzdalības modeļa ieviešanas plānu, kas kvalitatīvi uzlabotu un padarītu efektīvāku ministriju konsultatīvo padomju darbu.

Latvijā

Pie Ķīšezera veidos infrastruktūru glābšanas apmācībām un Iekšējās drošības akadēmijas attīstībai, un plānots, ka konkrētais ezera posms vairs nebūs publiski pieejams, liecina valdības otrdien pieņemtais lēmums.

Svarīgākais