Lielākā daļa pedagogu pārliecināti, ka viņu darbs netiek augtu vērtēts

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Vairums pedagogu uzskata, ka sabiedrība pedagogu darbu nevērtē augstu, liecina Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) veiktā pētījuma "Skolotāja profesijas prestižs Latvijā" rezultāti.

66,7% aptaujāto pedagogu nepiekrīt apgalvojumam, ka sabiedrība kopumā augstu vērtē skolotāju darbu. 51,9% no aptaujātajiem pedagogiem drīzāk nepiekrīt apgalvojumam, ka sabiedrība kopumā augstu vērtē skolotāja darbu, savukārt 14,8% pedagogu šim apgalvojumam nepiekrīt pilnībā. Vēl piektdaļa pedagogu apgalvojumam ne piekrīt, ne nepiekrīt.

Kopumā tikai 12,8% pedagogu uzskata, ka skolotāju darbs sabiedrībā tiek vērtēts augstu - 1,1% aptaujāto pedagogu tam pilnībā piekrīt, savukārt vēl 11,7% tam drīzāk piekrīt.

Pašas sabiedrības vērtējumā skolotāju darbs kopumā uzskatāms par augsti novērtētu. Vairāk nekā trešdaļa jeb 37,6% aptaujāto iedzīvotāju norādīja, ka piekrīt apgalvojumam, ka sabiedrība kopumā augstu vērtē skolotāju darbu, turpretim 41% respondentu sabiedrībā tam nepiekrīt.

Vidusskolēnu skatījums uz to, vai sabiedrība kopumā skolotāju darbu novērtē augstu, ir pozitīvāks - 47,2% aptaujāto vidusskolēnu šim apgalvojumam piekrita, bet 28,1% - nepiekrita.

Jautājot, vai respondents personīgi augstu vērtē skolotāju darbu, 88,7% respondentu sabiedrībā un 84,1% vidusskolēnu tam piekrita. Tāpat sabiedrībā 85% respondentu atzina, ka kopumā ir dzirdējuši labas atsauksmes par daudziem skolotājiem.

LIZDA interneta aptaujas mērķis bija noskaidrot, kā pedagogi, sabiedrība un vidusskolēni vērtē skolotāja profesijas prestižu Latvijā, kas to ietekmē un kā to varētu celt. Aptauja norisinājās tīmekļa vietnē "visidati.lv" no 2016.gada 7.septembra līdz 17.oktobrim. Aptaujā piedalījās 1773 pedagogi, 502 sabiedrības pārstāvji un 352 vidusskolēni.

Svarīgākais