Izglītības ministre Tatjana Koķe (ZZS) un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas pārstāvji vienojušies par kopīgu redzējumu profesionālās izglītības pilnveidē un attīstībā, aģentūru LETA informēja asociācijas biroja vadītāja Anda Šaka un ministres padomniece komunikācijas jautājumos Agnese Korbe.
Šodien, 3.februārī, asociācijas pārstāvji tikās ar Koķi un pārrunāja ar profesionālās izglītības attīstību saistītus jautājumus.
Tikšanās laikā ministre un asociācijas pārstāvji bija vienisprātis, ka efektīvs un racionāls līdzekļu ieguldījums ir ļoti nozīmīgs priekšnosacījums profesionālās izglītības pilnveidei un attīstībai.
"Šādā apjomā Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļi profesionālajai izglītībai pieejami tikai vienu reizi, tādēļ mūsu kopīgais uzdevums ir nodrošināt to atbilstošu un saimniecisku ieguldījumu, lai tie dotu vēlamo rezultātu ilgtermiņā," uzsvēra Koķe.
"Pilsētas ir gandarītas, ka pārmaiņas profesionālajā izglītībā, kaut arī vēlu, beidzot ir uzsāktas. Profesionālās izglītības infrastruktūra ir pilnveidojama un uzlabojuma, lai atbilstu mūsdienu prasībām. Arodizglītības attīstība ir pamats mūsu ekonomikai nākotnē, kas dos valstij zinošus, augsti kvalificētus aroda meistarus, kas savukārt stimulēs ekonomiku," uzskata asociācijas prezidents Andris Rāviņš.
Tāpat ministre informējusi Lielo pilsētu asociāciju, ka patlaban profesionālās izglītības iestādes sadarbībā ar pašvaldībām izstrādājušas un iesniegušas profesionālās izglītības attīstības un investīcijas stratēģijas. Galīgos lēmumus par ES līdzekļu ieguldījumu profesionālajā izglītībā plānots pieņemt līdz 31.martam.
Tikšanās laikā pausta kopīga izpratne arī par nepieciešamību pilnveidot pašvaldību savstarpējo norēķinu sistēmu. Tādēļ Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ar iesaistītajam pusēm, tostarp Lielo pilsētu asociāciju, turpinās darbu, lai izstrādātu priekšlikumus un kopīgu redzējumu par savstarpējo norēķinu sistēmas pilnveidi un attīstību ilgtermiņā.
Koķe informējusi pilsētu mērus par plānoto pilotprojektu skolas gaitu sākšanai no sešu gadu vecuma pēc brīvprātības principa izglītības iestādēs, tostarp pirmsskolā. Vienlaikus ministre akcentēja, ka konkrēts lēmums par šādas pieejas īstenošanu nav pieņemts, bet izglītības speciālisti un eksperti strādā, lai veiktu nepieciešamos sagatavošanās darbus.