Latvijai OECD skolēnu zināšanu reitingā 24.vieta

© Publicitātes foto

Latvija Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) veidotā skolēnu zināšanu reitingā ierindojas 24.vietā, apsteidzot Lietuvu, bet krietni atpaliekot no Igaunijas. Pirmās piecas vietas reitingā ieņem Āzijas valstis.

Igaunija ziņojumā ieņem augsto 7.vietu pēc 15 gadus vecu skolēnu matemātikas un dabaszinātņu zināšanām, bet Lietuva ierindojas 31.vietā.

Vislabākās zināšanas matemātikā un dabas zinātnēs ir Singapūras skolēniem, kam seko Honkonga, Dienvidkoreja, Taivāna un Japāna.

Ziņojuma pēdējās vietas ieņem Omāna, Maroka, Hondurasa, Dienvidāfrikas Republika un Gana.

OECD publicētais globālais skolēnu zināšanu reitings ir apjomīgākais līdz šim publicētais, apkopojot datus par 76 valstīm un salīdzinot tos ar valsts ekonomiskās izaugsmes potenciālu.

OECD ziņojumā salīdzināti matemātikas un zinātņu pārbaudījumu novērtējumi un aptver daudz plašāku valstu loku nekā OECD "Pisa" testu ziņojumā, kurā apkopoti dati par attīstītajām valstīm.

"Mums pirmo reizi ir patiesi globāls skatījums uz izglītības kvalitāti," sacīja OECD izglītības jomas direktors Andreass Šleihers.

"Tā mērķis ir gan nabadzīgām, gan bagātām valstīm dot iespēju salīdzināt savu situāciju par pasaules izglītības līderiem, konstatēt to stiprās un vājās vietas un redzēt, kādus ilgtermiņa ekonomikas ieguvumus tās varētu gūt ar izglītības sistēmas uzlabošanu," norādīja Šleihers.

Singapūras piemērs, kur līdz sešdesmitajiem gadiem valdīja augsts analfabētisma līmenis, apliecina, cik liels progress ir panākams, sacīja Šleihers.

"Ieejot kādā Āzijas klasē, jūs tur atradīsies skolotājus, kas sagaida, ka ikviens skolēns gūs panākumus. [..] Šīs valstis arī ļoti veiksmīgi visgrūtākajām klasēm piesaista vistalantīgākos skolotājus, nodrošinot, lai ikvienam skolēnam būtu pieeja izcilam skolotājam," norādīja Šleihers.

Ziņojums apliecina ASV skolēnu vājās zināšanas, tām noslīdot zem Eiropas valstīm un pat zem Vjetnamas. Arī Zviedrija zaudē savas pozīcijas, apstiprinot OECD pagājušās nedēļas brīdinājumu, ka tās izglītības sistēmā ir nopietnas problēmas.

Valstu reitings pēc skolēnu matemātikas un dabas zinātņu zināšanām:

1. Singapūra

2. Honkonga

3. Dienvidkoreja

4. Japāna

5. Taivāna

6. Somija

7. Igaunija

8. Šveice

9. Nīderlande

10. Kanāda

11. Polija

12. Vjetnama

13. Vācija

14. Austrālija

15. Īrija

16. Beļģija

17. Jaunzēlande

18. Slovēnija

19. Austrija

20. Lielbritānija

21. Čehija

22. Dānija

23. Francija

24. Latvija

25. Norvēģija

26. Luksemburga

27. Spānija

28. Itālija

29. ASV

30. Portugāle

31. Lietuva

32. Ungārija

33. Islande

34. Krievija

35. Zviedrija

36. Horvātija

37. Slovākija

38. Ukraina

39. Izraēla

40. Grieķija

41. Turcija

42. Serbija

43. Bulgārija

44. Rumānija

45. Apvienotie Arābu Emirāti

46. Kipra

47. Taizeme

48. Čīle

49. Kazahstāna

50. Armēnija

51. Irāna

52. Malaizija

53. Kostarika

54. Meksika

55. Urugvaja

56. Melnkalne

57. Bahreina

58. Libāna

59. Gruzija

60. Brazīlija

61. Jordānija

62. Argentīna

63. Albānija

64. Tunisija

65. Maķedonija

66. Saūda Arābija

67. Kolumbija

68. Katara

69. Indonēzija

70. Botsvāna

71. Peru

72. Omāna

73. Maroka

74. Hondurasa

75. Dienvidāfrikas Republika

76. Gana

 

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais