Ogres ģimnāzijai plāno piešķirt valsts ģimnāzijas statusu

17.decembrī Valsts sekretāru sanāksmē atbalstīts Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotais Ministru kabineta rīkojuma projekts, saskaņā ar kuru Ogres ģimnāzijai plānots piešķirt valsts ģimnāzijas statusu.

Lai izglītības iestāde varētu pretendēt uz valsts ģimnāzijas statusu, tai jāatbilst vairākiem kritērijiem – jāīsteno vispārējās vidējās izglītības programmas ne mazāk kā 3 virzienos, skolēnu skaitam jābūt ne mazākam par 200 (republikas pilsētā - 350), iepriekšējos divos mācību gados ne mazāk kā 75 procentiem skolēnu mācību sasniegumu novērtējums centralizētajos eksāmenos nevar būt zemāks par C līmeni un izglītības iestādei arī jāveic pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas.

Ogres ģimnāzija īsteno trīs vispārējās vidējās izglītības programmas - vispārizglītojošā virziena, matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena, un humanitārā un sociālā virziena izglītības programmu, kā arī vispārējās pamatizglītības otrā posma (7.–9.klase) izglītības programmu.

No 10. līdz 12.klasē ģimnāzijā mācās 251 skolēns, skolā kopā 7.-12.klasē mācās 549 skolēni. 2007./2008.mācību gadā 78,4 procentiem skolēnu, bet 2008./2009.mācību gadā – 75,3 procentiem skolēnu mācību sasniegumu novērtējums centralizētajos eksāmenos ģimnāzijā nav bijis zemāks par C līmeni.

Ogres ģimnāzija veic pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas, organizē metodiskos seminārus visu mācību priekšmetu skolotājiem, ģimnāzijas pedagogi ir vairāku mācību materiālu autori. Ogres ģimnāzija jau 11 gadus ir LatSTE (Latvijas sabiedrības tehnoloģiju ekspozīcijas) organizētāja skola.

Šobrīd Latvijā darbojas 21 valsts ģimnāzija, to darbība ir nozīmīga, lai nodrošinātu spējīgāko skolēnu potenciāla attīstību visos Latvijas reģionos un lai kopumā paaugstinātu Latvijas skolēnu zināšanu kvalitāti. Tā kā valsts ģimnāzijas veic arī reģionālā metodiskā centra un pedagoga tālākizglītības centra funkcijas, tām ir nozīmīga loma valsts izglītības kvalitātes veicināšanā.

Svarīgākais