Līdz pavasarim izstrādās projektus plašākam IT pielietojumam skolās

Tuvākajā laikā tiks sākts darbs pie rekomendāciju un pilotprojektu izstrādes, lai līdz pavasarim valdībā iesniegtu konkrētus priekšlikumus plašākam informācijas tehnoloģiju pielietojumam skolās, nolemts šodien notikušā izglītības inovāciju foruma "Skola Latvijā" laikā.

Kā aģentūrai LETA skaidroja foruma rīkotāju - Stratēģiskās analīzes komisijas (SAK) - priekšsēdētājs Roberts Ķīlis, priekšlikumi attieksies gan uz rīcībpolitikas jomu, gan arī uz reālo mācību darbu skolā, kuru plānots pilnveidot ar dažādu pilotprojektu palīdzību.

Tāpat plānots dažādu pētījumu rezultātā noskaidrot gan izglītības sistēmā strādājošo attieksmi pret jaunu tehnoloģiju un inovāciju integrēšanu mācību darbā, gan arī to, kā inovatīvi risinājumi skolās tiek pielietoti jau tagad.

Jautāts par finanšu resursiem inovatīvo risinājumu ieviešanai, Ķīlis norādīja uz uzņēmuma "Microsoft" gatavību sniegt atbalstu, kā arī cer uz citu privātā sektora partneru interesi, kuru varētu vairot veiksmīgs starts pārmaiņām. Taču līdz ar rekomendāciju iesniegšanu rīcībpolitikai būtu jāreaģē arī valstij.

Tāpat SAK priekšsēdētājs saskata iespējas skolotāju prasmes jauno tehnoloģiju jomā vairot ar Eiropas Savienības struktūrfondu finansējuma palīdzību, kura piešķiršana jau atbalstīta pedagogu konkurētspējas paaugstināšanai, piedāvājot attiecīgas mācību programmas, kuras apmeklējot, skolotāji varētu saņemt 100 latu lielas stipendijas mēnesī.

Pēc Ķīļa domām, šodien notikušais forums parādījis, ka skolu personālam kopumā attieksme pret jaunām tehnoloģijām mācību procesā ir "neitrāli pozitīva", lai gan atšķiras priekšstati par skolu gatavību inovāciju ieviešanai. Tāpat izglītības darbinieki vēl īsti nav izpratuši to, kā ar tehnoloģiju palīdzību iespējams mainīt mācību stundu formu un pastāv zināmas bažas, kas, pēc Ķīļa domām gan nav īpaši racionālas, ka tehnoloģijas mazinās tiešās saskarsmes iespējas starp skolotāju un izglītojamo.

Tas savukārt kultivē zināmu piesardzību pret inovatīvu risinājumu ieviešanu, un, ja šāda barjera ir plaši izplatīta, uz to būtu jāreaģē, uzskata Ķīlis, pieļaujot, ka šādā gadījumā varētu palīdzēt ar pozitīvo piemēru popularizēšanu.

Kopumā viņš ar foruma norisi un rezultātiem ir apmierināts. "Protams, ir visādi riski un zemūdens akmeņi, bet ja neko neuāks, tad jau nekas nenotiks," piebilda sociālantropologs.