Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar speciālistiem turpina veikt Vislatvijas autovadītāju noguruma testus.
Nākamajā nedēļā mērījumi tiks veikti šādās "Statoil" degvielas uzpildes stacijās (orientējoši no pulksten 10:00 - 16:00):
•pirmdien, 22.jūlijā - Bauskā,
•otrdien, 23.jūlijā - Dobelē,
•trešdien,24.jūlijā - Ķekavā,
•ceturtdien, 25.jūlijā - Valmierā, Ausekļa ielā 26,
•piektdien, 26.jūlijā - Slokā,
•sestdien, 27.jūlijā - Salacgrīvā,
•svētdien, 28.jūlijā - Bērzkrogā.
Testa laikā ar speciālas aparatūras palīdzību tiek "mērīts" autovadītāju risks iemigt pie auto stūres. Mērījums ilgst 11 minūtes un pirms tā tiek veikta anketēšana.
Interesenti noguruma pētījuma veicējus varēs atpazīt pēc DUS "Statoil" esošā anketētāja, kurš no brīvprātīgajiem pētījuma dalībniekiem apkopos nepieciešamo informāciju. Savukārt pie DUS būs automašīna - kemperis, kurā notiks pats mērījums.
Līdz šim noguruma pētījumā piedalījušies gandrīz 600 autovadītāju. Šīs vasaras pētījums apstiprina rezultātus, kas bija iezīmējušies iepriekšējos mērījumos - gandrīz trešdaļai Latvijas autovadītāju tiek konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks. "Mērījuma laikā atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka kritiski liela daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies vai pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību", stāsta fiziologs un viens no pētījuma veicējiem Leons Blumfelds. Šovasar pārbaudīti gandrīz 70 autovadītāji, no kuriem lielākā daļa ir vīrieši vecumā no 20 līdz 40 gadiem. 31% no viņiem ir konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks.
Par nogurumu kā problēmu autovadītāju vidū aizvien aktīvāk tiek runāts arī Eiropā. Eiropas Satiksmes drošības padome (ETSC) norāda, ka pārlieku liels nogurums ir bijis par iemeslu apmēram 20% ceļu satiksmes negadījumu, kuri bieži vien beidzās ar traģiskām sekām. Eiropā īpaši tiek izdalīti komerctransporta vadītāji, kuri "strādā" pie stūres, dienā nobraucot vairākus simtus kilometru. ETSC uzver nepieciešamību pilnveidot komunikāciju starp auto vadītājiem un viņu darba devējiem, nolūkā uzlabot ceļu satiksmes drošību.