Burinieki atkal Rīgā – pēc 10 gadiem

© Scanpix

Nākamnedēļ, no 25. līdz 28. jūlijam, Rīga sagaidīs pasaules skaistākos buriniekus, kuri piedalās starptautisko mācību burukuģu un jahtu regatē The Tall Ships Races 2013. Iepriekšējo reizi burinieki Latvijas galvaspilsētā piestāja 2003. gadā. Latviju regatē pārstāv jahta Spaniel.

Vakar mūsu jahtas komanda kapteines Signes Andersones vadībā viesojās Latvijas vēstniecībā Somijā. Jahta Spaniel piedalās regatēs jau 16 gadus kopš 1998. gada un ir vienīgā jahta, kas šajā laika periodā izcīnījusi 17 godalgotas vietas savā klasē, tai skaitā septiņas pirmās vietas. Šogad Rīgā varēsim priecāties ne tikai par savējiem, jo regatē piedalās vairāk nekā 100 burukuģu un jahtu. Publiskai apskatei visi nebūs pieejami, taču 20 lielie burinieki gan. Uz tiem drīkstēs uzkāpt, izstaigāt klāju un tikt arī pie īpaša zīmodziņa regates programmiņā. Šķiet, ka ļoti lielu interesi izraisīs viens no lielākajiem pasaules buriniekiem – Kruzenšterns. Tas būvēts 1926. gadā, bijis vairāku filmu varonis un godam izturējis dažus garus ceļojumus apkārt pasaulei.

Krāšņa solās būt arī visu kuģu komandu parāde 27. jūlijā. To no pulksten 12.30 līdz 14 varēs vērot pilsētas centrā, sākot no 11. novembra krastmalas līdz Kongresu namam. Regates laikā izklaides gaida ne tikai Rīgas viesus, kuri šeit uz sauszemes nokāps no burukuģiem un jahtām, bet arī rīdziniekus. Būs koncerti, darbosies bērnu rotaļu laukums, notiks regates karsējmeiteņu čempionāts un antīko auto parāde, zaļumballe pilsētā, atraktīva kanāla regate un «grandiozākais salūts Eiropā», kā solīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

Savukārt svētdien, 28. jūlijā, būs buru parāde, kad burinieki un jahtas no Rīgas atvadīsies ar paceltām burām. Burinieki pa Daugavu virzīsies lēnām, ļaujot izbaudīt neaizmirstamu skatu. Labākās buru parādes vērošanas vietas būs Voleru iela, stāvlaukums Matrožu ielā 15 un Mangaļsalas mols.

Latvijā

Pirms sākt izvērtēt Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas starpziņojumu “Rail Baltica” projekta lietā, tikai viena maza piebilde: ASV starpkontinentālā dzelzceļa trasi 3077 kilometru garumā, kas savienoja ASV austrumdaļu ar Klusā okeāna piekrasti – “Pacific Railroad”, uzbūvēja sešos gados: no 1863. gada līdz 1869. gadam. Ar tā laika tehnoloģiskajām iespējām. Mēs sešos gados esam tikai dažas stacijas uzsākuši būvēt un iebetonējuši Daugavā bēdīgi slaveno pāli.

Svarīgākais