Cilvēki, kuri izceļo vai pastāvīgi dzīvo ārvalstīs, turpmāk varēs iesniegt pieprasījumu par pensijas izmaksas turpināšanu vai atjaunošanu arī elektroniski, informē Labklājības ministrija (LM), kas rosinājusi grozījumus Latvijā piešķirto valsts pensiju izmaksas kārtībā personām pēc izbraukšanas uz pastāvīgu dzīvi ārvalstīs.
Pieprasījumu par pensijas izmaksas turpināšanu vai atjaunošanu cilvēki joprojām varēs iesniegt gan personiski, gan pa pastu, gan ar pilnvarotās personas starpniecību. Taču tagad pieteikties pensijas saņemšanai cilvēki, kuri uzturas ārpus Latvijas, varēs elektroniski atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
«Cilvēkiem pašiem būs iespēja izvēlēties viņiem ērtāko pieprasījuma veidu,» skaidro LM speciāliste Marika Kupče. Pašlaik, lai turpinātu vai atjaunotu pensijas izmaksu, cilvēks, kurš izbrauc vai ir izbraucis uz pastāvīgu dzīvi ārvalstīs, jebkurā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras nodaļā, ierodoties personiski, var pieteikties pensijas saņemšanai vai pensijas izmaksas turpināšanai, ja uzrāda personu apliecinošu dokumentu, iesniedz iesniegumu, kā arī norāda kredītiestādes kontu, kurā ieskaitāma pensija, un jauno dzīvesvietas adresi. Ja šos dokumentus no ārvalstīm neiesniedz personiski, tad pieprasījumam ir jāpievieno notariāls apliecinājums.
VSAA informācija liecina, ka 2013. gada maijā no ārvalstīs dzīvojošajiem par savu izbraukšanu bija paziņojuši 3428 vecuma pensijas saņēmēji, 205 invaliditātes pensijas saņēmēji, 34 apgādnieka zaudējuma pensijas saņēmēji, 51 izdienas pensijas saņēmējs. LM atgādina, ka jau pašlaik elektroniski Valsts sociālās apdrošināšanas nodaļās iespējams pieteikties sociālās apdrošināšanas pabalstiem un valsts sociālajiem pabalstiem, piemēram, maternitātes, paternitātes pabalstam, vecāku vai bērna kopšanas pabalstam, bērna piedzimšanas pabalstam, ģimenes valsts pabalstam, bērna invalīda kopšanas pabalstam un citiem.