Starptautisko zvanu skaits Līgo svētkos bijis par 53% lielāks nekā pērn, un zvani pārsvarā bijuši uz emigrācijas valsti Lielbritāniju, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēja "Amigo" sabiedrisko attiecību konsultante Madara Laicāne.
Paziņojumā medijiem arī teikts, ka pēc "Latvijas Mobilā Telefona" (LMT) meitasuzņēmuma, "Amigo" zīmola uzturētāja "ZetCom" datiem, šogad līdz šim gan ārzemju zvanu skaits, gan ilgums pieaudzis par aptuveni 230%, salīdzinot ar pērnā gada līdzīgu periodu (no gadu mijas līdz Jāņiem).
"Ikdienā Latvijas iedzīvotāji visvairāk sazinās ar Krievijā esošajiem tuviniekiem un draugiem, bet Līgo svētku laikā šāda tendence bijusi vien Rīgā, savukārt reģionos īpaši aktīvi veikti zvani uz Lielbritāniju. Gandrīz trešdaļa jeb 29% rīdzinieku zvanījuši uz Krieviju, bet reģionos aptuveni trešdaļa zvanu veikti uz Lielbritāniju – no Kurzemes 34% zvanu, no Vidzemes - 33%, bet no Zemgales un no Latgales - 31%," informē "Amigo".
"Galamērķi starptautiskajiem zvaniem ir salīdzinoši nemainīgi. Pamatā tās ir valstis, kurās dzīvo daudz Latvijas iedzīvotāju draugu un radu. Arī šogad pārliecinoši aug kopējais zvanu skaits uz ārvalstīm, piemēram, aprīlī, salīdzinot ar gada sākumu, zvanu skaits bija pieaudzis gandrīz par 29%, bet sarunu garums palielinājies par 27%," paziņojums citē "Amigo" vadītāju Artūru Freimani.
Šogad stabilas līderpozīcijas starptautisko zvanu mērķa valstu topā saglabājušas Krievija un Lielbritānija. Pieciniekā, ik mēnesi mainoties vietām, ir arī Ukraina, Baltkrievija un Vācija, kurām seko Īrija, Lietuva un Norvēģija. Interesanti, ka šā gada sākumā aktīvi zvanīts arī uz Azerbaidžānu - martā un aprīlī uz šo valsti veikti vidēji trīs tūkstoši zvanu. Ik pa laikam desmit populārāko ārzemju zvanu galamērķu vidū iekļūst arī Ēģipte, Nīderlande un Polija, raksta "Amigo".
Jau ziņots, ka Lielbritānija un Īrija ir galvenās Eiropas Savienības (ES) valstis, uz kurām emigrējuši Latvijas iedzīvotāji, meklējot darbu, savukārt Norvēģija, kas nav ES dalībvalsts, arī piesaistījusi lielu skaitu viesstrādnieku no Latvijas dažādās nozarēs - no medicīnas līdz lauku darbiem.
Kā ziņots, sarunā ar "Nozare.lv" maija beigās Freimanis teica, ka "Amigo" zīmols pēdējos gados piedzīvojis radikālas mērķauditorijas izmaiņas - no tīņu un jauniešu produkta tas kļuvis par pakalpojumu, kuru lieto vidēji 40 gadus veci cilvēki ar vidējiem ienākumiem, kā arī vecāki cilvēki. Zvanu dati šķietami apstiprina, ka "Amigo" klienti ir tādu vecuma grupu cilvēki, kuru pieaugušie bērni vai citi tuvinieki varētu būt starp emigrantiem.