LTV samazinājusi zaudējumus un palielinājusi apgrozījumu

Latvijas Televīzijas (LTV) zaudējumi pērn bijuši 197 775 lati, teikts sabiedrības 2012.gada pārskatā.LTV zaudējumi ir par aptuveni 12 000 latu mazāki nekā 2011.gadā, kad sabiedrība strādāja ar 209 974 latu zaudējumiem.

LTV apgrozījums pērn palielinājies par 6,7% un sasniedzis 10,6 miljonus latu. 2011.gadā LTV apgrozījums bija 9,9 miljoni latu.

Kā norādīts LTV vadības ziņojumā, LTV ieņēmumi bijuši 11,4 miljoni latu. 69% no tiem jeb 7,8 miljoni latu bija valsts budžeta dotācija, kas, salīdzinot ar 2011.gadu, palielināta par 700 600 latu.

2,8 miljoni latu jeb 24,8% no LTV ieņēmumiem bija ar LTV pamatdarbību saistīti ieņēmumi, bet 6,7% jeb 759 470 latu - pārējie saimnieciskās darbības ieņēmumi, tajā skaitā telpu nomas ieņēmumi u.c.

2012.gadā LTV izdevumi bijuši 11,6 miljoni latu. No tiem 10,3 miljoni, jeb 89,52% veidoja ražošanas izmaksas, bet 875 150 lati, jeb 7,58% administrācijas izmaksas.

Vadības ziņojumā teikts, ka LTV1 programmas prioritātes 2012.gadam bija 2011.gadā ieviestā programmu plānojuma attīstība, ziņu izlaidumu kvalitatīva virzība, dokumentālās žurnālistikas stiprināšana, bērnu raidījumu slejas attīstība un interneta kā patstāvīgas mediju platformas izveide.

LTV1 programmas tīkla plānojumā būtiskākās izmaiņas skāra skatītākās laika zonas stiprināšana, pavasara un rudens programmā plkst.20 iekļaujot LTV oriģinālseriālu "Eņģeļu māja". Ar programmas plānojumu izdevies paaugstināt kopējo vidējo joslas auditoriju par 10 000 skatītāju jeb no 40 000 skatītāju 2010.-2011.gadā līdz 50 000 2012.gadā.

Saskaņā ar pētījumu aģentūras "TNS" datiem tas ļāvis palielināt ziņu raidījuma "Panorāma" auditoriju no 113 000 skatītāju līdz 125 000 skatītāju.

Auditorijas rādītājus svētdienās palielināja programmas "Šodien Latvijā un pasaulē", "Province" un svētdienas romantisko filmu izlase.

Kanāla plānošanas stratēģija, stiprinot spēcīgos tīkla segmentus un demonstrējot vietējo oriģinālseriālu skatītākajā laika joslā, devusi rezultātu, un LTV1 skatīšanās daļa no 8,8% 2011.gadā pieaugusi līdz 9,2% 2012.gadā. Sasniegtas arī pozitīvas pārmaiņas atsevišķās vecuma grupās.

LTV7 darbības mērķus un uzdevumus noteica Sabiedriskajā pasūtījumā definētais virziens, kura uzdevums bija stiprināt nacionālā sporta kanāla statusu, piedāvājot augstvērtīgas sporta translācijas, kvalitatīvas populārzinātniskās programmas, veikt jauniešu raidījumu pārstrukturizāciju un izstrādāt LTV7 vizuālos uzlabojumus.

Izanalizējot "TNS" datus, secināts, ka sasniegtas pārmaiņas vairākās auditorijās. Par 0,3% palielinājusies vecuma grupa 15-24, par 0,3% pieaudzis skatītāju skaits vecuma grupā 46+ u.c. Kopumā LTV7 skatīšanās daļa 2012.gadā palikusi nemainīga, salīdzinot ar 2011.gadu, un bijusi 4,1%.

Vadības ziņojumā norādīts, ka, pateicoties papildus finansējumam 3,7 miljonu latu apmērā, izdevies veikt virkni pasākumu, tostarp iegādāties pārvietojamo televīzijas staciju par 2,5 miljoniem latu.

2012.gadā LTV veikusi tehnoloģiju modernizāciju, iegādājoties jaunas video kameras, monitorus u.c. Kā arī veikusi LTV7 kanāla pāreju uz raidīšanu 16:9 formātā.

LTV ir sabiedriska raidorganizācija, kas dibināta 1954.gadā. LTV budžets veidojas no valsts budžeta dotācijas un komercdarbības ieņēmumiem, galvenokārt no reklāmas laika pārdošanas LTV programmās.

Kā ziņots, LTV bijušais ģenerāldirektors Edgars Kots 2012.- 2013. gadu mijā pameta darbu LTV vadītāja amatā un no šī gada 2.janvāra ir AS "Diena" valdes priekšsēdētājs.

Pašlaik sabiedrisko televīziju vada LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Belte.

Svarīgākais