Jelgavas pašvaldībai vajadzīgi dienesta auto obligāti ar koka apdari

Jelgavas Dome vēlas nomāt piecas automašīnas (no tām viens mikroautobuss) uz diviem gadiem, sākot ar nākamā gada martu, taču izbrīna tehniskās specifikācijas.

Vienu automašīnu tā vēlas obligāti gaiši brūnu, otru – pelēku, bet trīs pārējās – sarkanas. Pieņēmumu, ka specifisko un nebūtisko prasību iekļaušana nolikumā ir pasūtījuma gatavošana konkrētam uzņēmumam, pašvaldība noraida, bet par prasību pēc koka apdares, tekstila tepiķiem, sešpakāpju automātiskās ātrumkārbas un trīs litru motora tilpuma vienai automašīnai, saka – tas nav nekas ekskluzīvs un cenu īpaši neietekmē, raksta «Zemgales Ziņas».

Pie obligātajām prasībām iekļauta ne vien noteikta krāsa, bet arī priekšējo lukturu tīrītāji, kas ir ne visām automašīnu markām. Trim vieglajām (obligātā krāsa – sarkana) automašīnām benzīna dzinēja tilpumam jābūt no 2400 līdz 2500 kubikcentimetriem, ar vidējo degvielas patēriņu ne vairāk kā 8,5 litri uz 100 kilometriem, bet ceturtajai (gaiši brūna metālika) – no 3150 līdz 3200 kubikcentimetriem, ar vidējo degvielas patēriņu ne vairāk kā 10,5 litri uz 100 kilometriem. Turklāt šai mašīnai pašvaldība noteikti vēlas salona apdari ar koku un ādu, tekstila tepiķus, audio pastiprinātāju 4x50 W.

«Volvo» oficiālā pārstāvja Latvijā SIA «Mūsa motors Rīga» valdes loceklis Ēriks Birks, kuram «Zemgales Ziņas» lūgušas izvērtēt pašvaldības prasības, norāda, ka pilnīgi visās automobiļu grupās pašvaldība iepirkumā diezgan precīzi nosaka konkrētu segmentu, kas gan iepirkumos esot ieteicams.

Runājot par atsevišķu segmentu, viņš piebilda, ka tik konkrētu prasību, kā krāsa vai salona papildu aprīkojums, samazināšana veicinātu plašākas izvēles iespējas, bet konkrētajā Jelgavas pašvaldības nolikumā visi tehniskie parametri vedinot uz aizdomām, ka prasīts tiek viens konkrēts automašīnas modelis. Jāpiebilst, ka SIA «Mūsa Motors Rīga» nepiedalās šajā iepirkumā un neplāno to darīt.

«Un kāda jums krāsa patīk?» Ar vienādu pretjautājumu Jelgavas mērs Andris Rāviņš un izpilddirektore Irēna Škutāne atbild uz jautājumu, kāpēc pašvaldība, izsludinot dienesta automašīnu nomas konkursu, tik lielu nozīmi piešķīrusi spēkratu krāsai.

Salīdzinājumam - Bauskas novada Domes priekšsēdētāja Valda Veipa dienesta auto ir «Audi A4», kura dzinēja tilpums nepārsniedz divus litrus. Tukuma novada Domes priekšsēdētājs Juris Šulcs pārvietojas ar dienesta «Volvo S80», kurš pēc ārējā izskata maz atšķiras no A.Rāviņa mašīnas, taču ražots 2002.gadā, un to darbina piecu cilindru 2,4 litru dīzeļa dzinējs, kura vidējais degvielas patēriņš ir tikai 6,6 litri uz 100 kilometriem.

Jāpiebilst, ka pēc ārēja izskata, piemēram, pieņemšanā Rīgā Tukuma mērs ierodas tikpat lepni, kā Jelgavas mērs, vien Tukuma mēra auto, saskaņā ar mašīnu tehniskajiem datiem, dabā atstāj gandrīz divreiz mazāk izmešu par Rāviņa auto, un tas ir ne tikai videi draudzīgāks, bet ekonomiskāks degvielas patēriņā.

Jau rakstījām, ka Jelgavas mērs ik mēnesi tērē 578 litru degvielas. Taksometra cienīgos rādītājus domē pamato ar A.Rāviņa darba specifiku. Uz Rīgu esot jābrauc vairākas reizes dienā, turklāt noteiktais limits netiekot pārsniegts, jo paša parakstītais rīkojums ļauj ar dienesta „Volvo S80” iztērēt ap 550 latu (750 litru degvielas) no nodokļu maksātāju naudas. Lielais degvielas patēriņš Rāviņa oponentiem liek šaubīties vai dienesta auto tiek izmantots tikai darba vajadzībām.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais