Uz sēkļa pie Akmeņraga uzskrējis poļu transporta kuģis "Romanka" [papildināts]

© Jūras spēku Krasta apsardzes dienests

Šorīt ap plkst. 5.30 tika saņemta informācija, ka poļu transporta kuģis "Romanka" uzskrējis uz sēkļa pie Akemņraga, nra.lv informēja NBS preses virsnieks Normunds Stafeckis.

Lai novērstu iespējamās nevēlamās sekas, uz notikuma vietu Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC Riga) norīkojis Krasta apsardzes kuģi KA-14 „Astra” un Jūras spēku kuģi A-90 „Varonis”, iesaistīts arī Gaisa spēku helikopters LAF-104 un izsludināta trauksme sauszemes glābšanas vienībām no Ventspils un Rīgas.

Piesārņojums nav konstatēts un šobrīd notiek pārrunas ar velkoņu kompānijām par kuģa novilkšanu no sēkļa. Izsludināta paaugstināta gatavība.

Transporta kuģis "Romanka" ir 65 metrus garš un 11 metrus plats. Kuģī nav kravas, un šorīt tas bijis ceļā uz Rīgu. Kuģa tilpnēs tā darbības nodrošināšanai ir aptuveni 40 tonnas degvielas.

Kuģis uz sēkļa atrodas apmēram 50 metru attālumā no krasta, kas ir aptuveni septiņu līdz astoņu kilometru attālumā no Pāvilostas.

Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes direktora vietnieks Fēlikss Klagišs aģentūrai LETA apstiprināja, ka kuģa korpusā ievērojamu bojājumu nav, līdz ar to naftas produktu noplūde nav konstatēta.

Kā uzsvēra Klagišs, protams, nav patīkami, ka šāda veida kuģis uzskrien uz sēkļa pie Latvijas krastiem, taču pagaidām nekāda pamata satraukumam par vides draudiem neesot.

Latvijas Jūras administrācijas (LJA) sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne biznesa informācijas portālu "Nozare.lv" informēja, ka pašlaik vidi piesārņojoši faktori nav fiksēti, kuģis ir kuģojis bez kravas un nav informācijas, ka no tā kaut kas noplūstu.

Par to, vai kuģis ir cietis, varēs spriest pēc tam, kad tas tiks novilkts no sēkļa. Ja kuģis nav cietis, tas varēs doties tālāk.

LJA rīcībā ir informācija, ka kuģa kapteinis patlaban sazinās ar īpašnieku, lai atrisinātu jautājumu, kā novilkt kuģi no sēkļa īpašniekiem lētākā un pieņemamākā veidā.

Komentējot, vai par incidentu LJA sākusi izmeklēšanu, Kočāne skaidroja - izmeklēšanu uzsāk, ja cietis kuģis vai cilvēki, bet, ja tā nav, - izmeklēšanas uzsākšana ir atkarīga no dažādiem faktoriem. Par izmeklēšanas uzsākšanu šajā gadījumā LJA lems, kad kuģis tiks novilkts no sēkļa. Turklāt, ja izmeklēšana tiks uzsākta, vēl tiks domāts, kas to darīs - Latvijas vai Polijas izmeklētāji.

Avārija notikusi Latvijas teritoriālajos ūdeņos, tomēr kuģis ir no Polijas. Iespējams, izmeklēšana notiks, sadarbojoties abu valstu atbildīgajām institūcijām.

Kā sacīja Kočāne, patlaban galvenais ir uzzināt, vai šis negadījums ir tik nopietns, ka būtu jāizmeklē.

LJA pagaidām arī nav izdevies sazināties ar kuģa kapteini, lai noskaidrotu avārijas iemeslus. Patlaban viņa izvēlētais ceļš nešķiet loģisks, un nepieciešami skaidrojumi par veiktajām darbībām.

Latvijā

Pagājušajā gadā biežākie invaliditātes cēloņi pilngadīgiem iedzīvotājiem, kuri pirmoreiz atzīti par personām ar invaliditāti, bija ļaundabīgi audzēji, asinsrites sistēmas slimības, kā arī skeleta, muskuļu un saistaudu slimības, šodien diskusijā "Svarīgākais par invaliditāti Latvijā" informēja Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) vadītāja Daina Grabe.

Svarīgākais