Šovasar zilais karogs plīvos 10 peldvietās

Saskaņā ar Zilā Karoga starptautiskās žūrijas rezultātiem Latvijā šosezon Zilais Karogs piešķirts desmit peldvietām un trīs jahtu ostām, informēja Vides izglītības fonda pārstāvis Jānis Ulme.

Pirmo reizi jahtu ostu Zilais karogs piešķirts Salacgrīvas novada Kuivižu jahtklubam. Ventspils pilsētas peldvieta savukārt saņems Zilo karogu jau piecpadsmito gadu pēc kārtas.

Jūrmala, piesakot sešas peldvietas, ieguvusi Zilā karoga statusu jau četrām pludmalēm. Diemžēl starp Zilā karogasaņēmējiem nav atrodams nevienas Liepājas peldvietas vārds, jo Liepājas kandidatūru starptautiskā žūrija noraidījusi ūdens kvalitātes kritēriju neatbilstības dēļ.

Zilā karoga un Nacionālo peldvietu sertifikātu pasniegšana notiks maijā, bet Zilo karogu atklāšanas pasākumi Latvijas peldvietās notiks līdz jūnija sākumam.

Zilais karogs šovasar tiks pacelts Ventspils pilsētas peldvietā, Lielā Stropu ezera peldvietā Daugavpilī, Vakarbuļļu peldvietā Rīgā, Abragciema peldvietā Engurē, Mārtiņsalas peldvietā Kuldīgā, Radžu peldvietā Jēkabpilī, kā arī Jaunķemeru, Majoru, Bulduru un Dzintaru peldvietās Jūrmalā.

No jahtu ostām Zilais karogs piešķirts Liepājas jahtu centram, Pāvilostas "Marina" un Kapteiņu ostai Kuivižos.

Savukārt Nacionālais peldvietu kvalitātes sertifikāts, kas ir otra augstākā kvalitātes zīme peldvietām Latvijā, pašreiz jau ir piešķirts Saulkrastu pilsētas peldvietai, Vecāķu peldvietai Rīgā, Kauguru peldvietai Jūrmalā, Mellužu peldvietai Jūrmalā un Peldvieta pie stadiona Liepājā.

Nacionālajam peldvietu sertifikātam vēl līdz 6.maijam ir iespēja pieteikt peldvietas, kas vēlas uzsākt ceļu uz Zilākaroga iegūšanu.

Zilais karogs ir pasaulē populārākais tūrisma ekosertifikāts. Zilā karoga kritēriju ieviešana nodrošina pilnvērtīgu metodoloģiju peldvietu apsaimniekošanai, ņemot vērā vides aizsardzības un ilgtspējīgas attīstības faktorus. Iesaistoties programmā, pašvaldības īsteno arī plašākas vides informācijas un izglītības iniciatīvas.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais