Vakar autoavārijā smagi cietis motociklists

Pakāpeniski iesākoties motosezonai, ceļu satiksmē arvien vairāk sāk piedalīties arī motociklisti. Šogad reģistrēti deviņi negadījumi, kuros iesaistīti šie satiksmes dalībnieki, smagākais no tiem noticis vakar, tāpēc policija atgādina svarīgākās drošības prasības.

Vakar ap pulksten 15:00 Rīgā, Kleistu ielā, saduroties motociklam Yamaha, kuru vadīja 1986. gadā dzimis vīrietis un automašīnai Renault, kuru vadīja 1973. gadā dzimis vīrietis, smagas traumas guva motociklists. Policijā par notikušo ir uzsākts kriminālprocess, un negadījuma apstākļi tiks skaidroti izmeklēšanā.

Policija atgādina, ka motocikls ceļu satiksmē ir grūtāk pamanāms un mobilāks, salīdzinot ar automašīnu, tāpēc gan autovadītājiem, gan pašiem motociklistiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem jābūt atbildīgiem un tolerantiem vienam pret otru.

Lai motociklisti neapdraudētu sevi un citus, ļoti būtiska ir atbilstoša braukšanas ātruma ievērošana un droša manevrēšana starp joslām, kas ir vieni no biežākajiem negadījumu iemesliem. Motociklistiem nevajadzētu aizmirst arī par savu personīgo drošību – lietot gan ķiveres, gan speciālo apģērbu, lai iespējamā kritiena vai negadījuma laikā sevi pasargātu. Tāpat šobrīd atsevišķās vietās bīstamību var radīt arī braukšanas apstākļu faktors, jo dažviet asfalts vēl nav tik iesilis, lai droši pa to pārvietotos.

Analizējot statistikas datus mēnešos, kas ierasti tiek dēvēti par motosezonu, jāsecina, ka pērn bijis neliels pieaugums visās kategorijās. 2012. gadā laikā no 1. aprīļa līdz 31. oktobrim pavisam reģistrēti 304 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti motociklisti. Tajos ievainoti 195, savukārt, bojā gājuši septiņi cilvēki. Analogā periodā 2011. gadā bijis 301 negadījums, 175 ievainotie un pieci motociklisti, kuri gājuši bojā.

Latvijā

Biedrības "Zemnieku saeima" valdes priekšsēdētāja Jura Lazdiņa ierosinājums slēgt lielveikalus svētdienās ir pārsteidzīgs un nepamatots, aģentūrai LETA viedokli pauda tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce.