Līdz gada beigām tiks demontētas visas dzelzceļa sliedes posmā Liepāja – Ventspils, un tikai vēstures datos paliks informācija par to, ka kādreiz šīs abas ostas pilsētas savienoja dzelzceļš.
Liepājas – Ventspils dzelzceļš nav vienīgais, kurš pakļauts demontāžai. Valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" Sabiedrisko attiecību nodaļa informē, ka demontāža vienlaikus notiek vairākos dzelzceļa posmos, pa kuriem jau ilgi vilcieni nekursē. Tāds ir dzelzceļš Saurieši – Ērgļi, Ieriķi – Gulbene, kā arī Gulbenes – Pitalovas sliežu ceļa posms līdz Krievijas robežai, raksta laikraksts "Kurzemes vārds".
Vilcienu kustība šajos dzelzceļa posmos savulaik tika pārtrauktas zemā pieprasījuma un lielo izdevumu dēļ. Laika zobs arī darīja savu, jo dzelzceļš ir vienīgā inženiertehniskā būve, ko nav iespējams iekonservēt. Tādēļ sliežu ceļi bija ļoti sliktā stāvoklī, bez tam ap tiem nemitīgi apgrozījās zagļi, kas centās saviem spēkiem demontēt gan sliedes, gan to stiprinājumus.
Iegūtie materiāli gan vairs otrreiz nebūšot izmantojami. Tāpēc sliedes tiks nodotas pārkausēšanai kā metāllūžņi, savukārt gulšņus pārstrādās šķeldā. Interesanti, ka daži no tiem ražoti 1937. gadā.
Dzelzceļa sliedes starp Liepāju un Ventspili izbūvēja vācieši Otrā pasaules kara beigu posmā – 1944. gada decembrī, un tās galvenokārt izmantoja militārajām vajadzībām, lai operatīvi pārvietotu karaspēku, munīciju un tehniku. Arī padomju laikā šajā posmā pārvadāja lielākoties militāro aprīkojumu. Pēc padomju armijas aiziešanas starp Liepāju un Ventspili vēl kādu laiku kursēja pasažieru vilciens ar diviem plackarta tipa vagoniem, taču komerckravām šajā posmā pieprasījuma nebija, tāpēc 1996. gadā vilciena satiksmi Liepājas – Alsungas – Ventspils posmā slēdza.