Satiksmes ministrija (SM) šodien nosūtījusi vēstuli atbilstoši premjera Valda Dombrovska (V) rezolūcijām par autoceļa posmā Cēsis-Vecpiebalga-Madona plānotajiem remonta darbiem, savukārt precizēto informatīvo ziņojumu par valsts autoceļu finansēšanas modeli SM iesniedza jau šī gada 22.februārī, paziņojumā masu medijiem norāda ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.
Viņš skaidro, ka šodien plašsaziņas līdzekļos izplatītā informācija par Satiksmes ministrijas (SM) valdības vadītājam Dombrovskim iesniegto plānu, kā īstermiņā un ilgtermiņā uzlabot ceļu stāvokli Latvijā, neatbilst patiesībai.
Precizēto informatīvo ziņojumu par valsts autoceļu finansēšanas modeli paredzēts skatīt Ministru kabinetā kā jaunās politikas iniciatīvas 2014.-2016.gadam. Finansēšanas modeļa projekts paredz, ka ceļiem tiktu novirzīts transporta līdzekļa ekspluatācijas nodoklis 100% apmērā un no 2014.gada noteikta daļa no akcīzes nodokļa naftas produktiem, kas līdz 2020.gadam pakāpeniski pieaugtu no 20% līdz 80%.
SM Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns pēc piedalīšanās valdību veidojošo partiju koalīcijas padomes sēdē pastāstīja žurnālistiem, ka par autoceļa posmu Cēsis-Vecpiebalga-Madona premjeram iesniegta precīza informācija par īstermiņa plāniem, kā arī par to, kādas ir cerības tālākā nākotnē šo ceļu rekonstruēt pilnībā, lai tas apmierinātu iedzīvotāju vajadzības.
Lubāns skaidroja, ka šis ceļa posms iekļauts to vidū, ko paredzēt rekonstruēt ar ES līdzfinansējumu nākamajā plānošanas periodā. Kad līdzekļi tiks piešķirti, ceļš tiks rekonstruēts pakāpeniski un tas nenotiks viena gada laikā, norādīja SM pārstāvis. Vienlaikus viņš pauda cerību, ka "pie labvēlīgu apstākļu sakritības" 2014.gadā varētu uzsākt šī ceļa posma rekonstrukciju. Savukārt pabeigt to varētu 2015.gadā.
Īstermiņa risinājumi, tāpat kā citos ceļa posmos, paredz bedrīšu lāpīšanu, kas varētu sākties ne ātrāk kā pēc nedēļas. Lubāns arī atgādināja, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzdevis samazināt laiku, kad jāveic visu bedrīšu masveida remonts, proti, šogad tas būs jāizdara par divām nedēļām ātrāk.
Runājot par SM sagatavoto ceļu finansēšanas modeli, Lubāns sacīja, ka tas paredz septiņu gadu laikā pakāpeniski palielināt no valsts budžeta atvēlēto finansējumu autoceļiem, 2020.gadā sasniedzot aptuveni 300 miljonu latu gadā. Ar šādu finansējumu ceļus varēšot uzturēt nemainīgā kārtībā, piebilda SM ierēdnis.