Reģionālie pasažieru pārvadātāji iespējams atkal dosies protesta akcijās

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) 24.aprīlī sasauks ārkārtas sanāksmi, lai pieņemtu lēmumu par kārtējām akcijām, lai panāktu parādu atmaksu pārvadātājiem, informē asociācijas valdes loceklis Uldis Kolužs.

LARPA piedalījās 8.aprīļa sanāksmē Satiksmes ministrijā (SM), kur tikās SM, Autotransporta direkcijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, LARPA un plānošanas reģionu pārstāvji ar cerību, ka tiks atrisināts jautājums par parādu atmaksu pārvadātājiem.

Kā norāda Kolužs, "vietējie reģionālie pārvadātāji joprojām tiek izmantoti kā ķīlnieki, lai panāktu visu pārvadājumu organizēšanas nodošanu Autotransporta direkcijai.Iespējams, ka šoreiz pārvadātāji pieņems lēmumus par lielākām akcijām un arī tiks prasīta politiskā atbildība no atbildīgajām personām." 

Satiksmes ministrijas sēdē katra no pusēm prezentēja savu skatu par vienoto sabiedriskā transporta organizēšanu, bet pārvadātājiem atliek vien gaidīt, kā un kad institūcijas vienosies. SM pauda skaidru viedokli, ka pārvadātāji paliks kā ķīlnieki, kamēr tiks panākta vienošanās.

"Pārvadātāji vairs nevar gaidīt politisko spēļu iznākumus, jo jau sen trūkst līdzekļu saimnieciskās darbības veikšanai pilnā apmērā. Redzams, ka 19.marta pikets un iesniegtās rezolūcijas nav sasniegušas mērķi. Patlaban neredzam, ka tiktu pieņemti lēmumi, kas nodrošinātu parāda nomaksu vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem līdz 1.maijam, kā tas bija norādīts mūsu prasībās," sacīja Kolužs.

Saistībā ar sabiedriskā transporta organizāciju plānošanas reģionos aktuāls jautājums ir par papildu finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta, lai kompensētu vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem 2012.gadā nesegtos zaudējumus. Nepieciešamā summa ir 886 488 lati.

Biedrības "Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija" (LPPA) valde skaidro, ka pasažieru pārvadājumu pasūtītāji - valsts un plānošanas reģioni - pērk pakalpojumu no pārvadātājiem tādā apjomā, kura apmaksai nepietiek naudas, un plānotais budžeta deficīts 2013.gadā jau šobrīd veido 4,1 miljonu latu, līdz ar to pastāv reāli uzņēmumu maksātnespējas draudi.

Svarīgākais