Bļitkotājiem draud naudas sods

Vairāk nekā 200 zemledus makšķernieku hobijs Vakarbuļļos un Majoros glābējiem izmaksā pārāk dārgi, tāpēc divās pašvaldībās tiek apspriests šādu copmaņu sodīšanas mehānisms.

Pēc vērienīgās glābšanas operācijas marta beigās, kad uz atlūzušiem ledus gabaliem jūrā iepūta 233 cilvēkus, izskanēja dažādi priekšlikumi, kā rīkoties, lai sauktu cilvēkus pie kārtības un apelētu pie viņu godaprāta. Zemledus makšķerniekus (un citus ekstrēmistus, kuriem tīk uzturēties uz ledus) vispirms vajadzētu brīdināt par drošu vai nedrošu ledu, tad veikt preventīvus pasākumus un tikai pēc tam sodīt. Taču daudzu gadu garumā visām iesaistītajām un ieinteresētajām pusēm bija iespēja gan veikt visdažādākos preventīvos pasākumus, gan pārliecināties par to efektivitāti. Kā pierādīja nebūt ne pēdējā bļitkotāju glābšanas operācija (jo drīz pēc tās Ventspilī ledū ielūza kārtējais copmanis), viņiem no tādas profilakses ne silts, ne auksts. Kamēr neielūst, protams.

Rīga ir nolēmusi nākamgad zemledus makšķerniekus sodīt ar naudas sodu. Ja viņi kāps uz ledus laikā, kad atbilstoši meteoroloģiskajiem apstākļiem to darīt būs aizliegts, tad varētu piespriest naudas sodu līdz 50 latiem. Savukārt, ja kāds iekarsis copmanis ignorēs policista aicinājumu nokāpt no ledus, tad nāksies maksāt 50 latu. Daudz bargāku sodu būs iespēja saņemt tad, ja makšķernieks būs ielūzis ledū vai viņa glābšanā nāksies iesaistīt glābējus, – no 100 līdz 250 latiem. Tiesa, šis sods tiks piemērots gadījumos, kad pašvaldība būs izsludinājusi liegumu kāpt uz ledus. Rīgas pašvaldības policijai ir uzdots izstrādāt grozījumus Rīgas domes saistošajos noteikumos, paredzot Rīgas pilsētas izpilddirektoram tiesības bīstamos apstākļos noteikt liegumu kāpt uz ledus.

Arī Jūrmalā izlemts, ka bez naudas sodiem ziemas copmaņi neizspruks. Jau nākamajā sezonā Jūrmalā zemledus makšķerniekiem būs jāievēro aizliedzošas zīmes par to, kuros posmos uz ledus nedrīkstēs atrasties. Ja šīs norādes ignorēs, būs jāmaksā sods līdz 50 latiem.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais