Transportlīdzekļa nodeva motocikliem varētu pieaugt 16 reizes, nākamā gada ceļa nodokļa izmaiņas komentē satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK). Proti, līdzšinējā trīs latu nodeva dzelzs rumaku pavēlniekiem tiks palielināta līdz 50 latiem.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas priekšnieks Andris Lukstiņš iepriekš solīja, ka nodoklis būs vēl bargāks – 100 lati gadā. Šādu soli valdība pamato ar tēzi, ka motocikls ir ekskluzīva prece un, palielinot ceļa nodevu, valsts budžets iegūs vairākus miljonus latu. Ekonomiste Raita Karnīte valdības lēmumu vērtē kā pretrunīgu. "Ja motocikls ir ekskluzīva lieta, tātad bez tā var arī iztikt. Un tas nozīmē tikai vienu – valdība šo nodokli nesavāks," prognozē R. Karnīte.
Sašutuši ir arī motobraucēji, kuri neapmierinātību vakar pauda pie Ministru kabineta (MK). Aptuveni 40 dzelžu pavēlnieki novietoja savus spēkratus iepretī MK durvīm un vairākas stundas stāvēja, lai pabrīdinātu, ka nepieļaus, ka viņus klaji izģērbj.
"Es maksāju ceļa nodokli un akcīzes nodokli par benzīnu, un, pēc manām domām, tas ir pietiekami! Varētu vēl saprast, ja nodokli paceltu līdz 20, maksimums, 30 latiem," saka piketa dalībnieks Artūrs. Viņa kompanjone Elizabete valdības pamatojumu, ka motocikls ir ekskluzīva prece, uzskata par absurdu.
"Motocikls ir šika prece? Jebkurā normālā valstīt motocikls ir normāls pārvietošanās līdzeklis – kā velosipēds vai auto. Piemēram, padomju motocikls Java maksā 20–30 latus. Cilvēki laukos ar to brauc, jo mašīnu viņi nevar atļauties. Un valdība tagad saka, ka motocikls ir ekskluzīva prece! Murgs!" ir sašutusi Elizabete.
Uz protestu bija ieradies arī Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents Aivars Freimanis jeb Frīdis. Viņš uzsver, ka valdība kļuvusi absolūti bezkaunīga. "Likums ir tukšs pa visām vīlēm. Kas būs tālāk? Par svaigu gaisu maksāsim? Ja norīsim šo likumu, skaidrs, ka valdība neapstāsies," saka Frīdis. Ja ceļa nodoklis tomēr tiks paaugstināts, nākamajā piketā pie MK varētu pulcēties pat vairāki tūkstoši motobraucēju.