Eksperti: Ceļojumiem vidēji tiek tērēti 300-350 lati

Summa, ko cilvēki atvēl ceļojumiem, ir atkarīga no piedāvājuma, taču vidēji tie ir 300-350 lati, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atzina tūrisma aģentūras "Kolumbs" un ceļojumu biroja "Averoja" īpašniece Sanita Rugina.

Uzņēmēja stāstīja, ka krīzes laikā 2010.gadā "Kolumbam" nekritās klientu skaits, bet samazinājās ceļojumam atvēlētās summas. Viņa norādīja, ka cilvēki nebrauca tālos ceļojumos, bet atlicināja naudu tuvāku reģionu apceļošanai, piemēram, Igaunijas SPA.

"Patlaban cilvēki ir pārliecinātāki par nākotni un viņiem ir augusi rocība. Kopumā ceļojuma izmaksas ik gadu aug par 10%, ko nosaka tas, ka cenas ceļ viesnīcas, aug degvielas cenas, transporta izmaksas utt. Arī šogad ceļojumu izmaksas augs par aptuveni 10%," atzina Rugina.

"Kolumbs", kas nodarbojas ar komercsektora komandējumu braucienu apkalpošanu, novērojis, ka pērn komandējumu skaits pieauga, un arī šogad tas aug, kas ir saistīts ar to, ka gada sākumā ceļojumi vairāk tiek plānoti. Savukārt delegācijas lielums komercsektora komandējumos ir no vienas līdz trim personām. "Pēdējā laikā parādījusies tendence, ka vairāk tiek rīkoti atpūtas izglītojošie braucieni klientiem, partneriem, izplatītājiem u.c. Lielākoties tiek rīkoti mācību komandējumi, partneru apmeklējumi, un tie ir pāris dienu braucieni uz Eiropu," informēja Rugina.

Savukārt "Averoja" aktīvi piedalās valsts iepirkumos, nodrošinot darījumu braucienu organizēšanu valsts iestāžu un ministriju darbiniekiem. Arī šajā jomā ir novērojams pieaugums, un tas ir saistīts ar vairākiem nosacījumiem - palielinās katras valsts iestādes budžets, kā arī Eiropas Savienības nosacījumi paredz noteiktu vizīšu skaitu utt.

Kopumā pērn "Kolumba" un "Averojas" klientu skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 45%, un tas notika, pateicoties mērķtiecīgam darbam jaunu klientu piesaistē.

Kā ziņots, tūrisma aģentūra "Kolumbs" šā gada sākumā iegādājās ceļojumu biroju "Averoja". "Kolumbam" ir ilgstoša pieredze biznesa klientu apkalpošanā, fokusējoties galvenokārt uz lieliem ražošanas un komercuzņēmumiem. Savukārt "Averoja" aktīvi piedalās valsts iepirkumos, nodrošinot darījumu braucienu organizēšanu valsts iestāžu un ministriju darbiniekiem.

Kopējais prognozētais apgrozījums 2012.gadā abiem uzņēmumiem ir 14,3 miljoni latu.

"Latvijas Tālruņa", "Firmas.lv" un aģentūras LETA biznesa portāla "Nozare.lv" veidotajā "Latvijas biznesa gada pārskatā 2012" naktsmāju un tūrisma jomas uzņēmumu topā "Kolumbs" ar 5,378 miljonu latu apgrozījumu ieņem astoto vietu, bet "Averoja" ar 5,091 miljona latu apgrozījumu - devīto vietu.

"Kolumba" pamatkapitāls ir 200 000 latu, 70% kapitāldaļu pieder Sanitai Ruginai, bet 30% - Guntim Učelniekam. Kopš 2013.gada 22.janvāra 100% "Averojas" kapitāldaļu 2000 latu apmērā pieder Ruginai, bet pirms tam pilnībā piederēja Lielbritānijā reģistrētai kompānijai "Securite Invest LP".

Latvijā

Vēl nebijusi situācija - Pārtikas un veterinārais dienests sāks pastiprinātas pārbaudes lielveikalos, lai konstatētu, vai tajos netiek tirgots viltots medus. Šobrīd medus viltošana ir kļuvusi par lielu problēmu Eiropas Savienībā, un no tā cieš arī Latvijas bišsaimnieki. Kas jāņem vērā medus pircējiem un, kā šī situācija ietekmē katru no mums, plašāk stāsta 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais