Pretēji kopējo iepirkšanās portālu reklamētajai 100% naudas atdošanas garantijai īstenībā ne vienam vien kuponu pircējam ir bijušas problēmas ar naudas atgūšanu, ja ar šo portālu starpniecību iegādātā prece vai pakalpojums nav saņemts.
Pagājušajā gadā vairākos iepirkšanās portālos, piemēram, zizu.lv, atlaiders.lv, tika plaši reklamēta iespēja ar atlaidi iegādāties biļetes uz pasaulslaveno izrādi uz ledus Cirque de Glace, ko bija plānots izrādīt pērn 26. maijā Arēnā Rīga. Rīdziniece Ieva Miezīte portālā zizu.lv iegādājās četras biļetes uz izrādi, cerot sagādāt prieku gan draudzenei, gan vecākiem. «Diemžēl prieka vietā ir tikai mieles. Izrāde maijā nenotika, un to pārcēla uz 23. decembri. Diemžēl arī šajā datumā izrāde nenotika. Izrādes rīkotāji piedāvāja Cirque de Glace vietā noskatīties Aleksandra Žuļina Jaungada šovu 28. decembrī vai arī saņemt naudu atpakaļ. Tā kā piedāvāto izrādi nevēlējāmies skatīties, zvanīju uz zizu.lv, lai vienotos par naudas atgriešanu. Portāla darbiniece man paskaidroja, ka nauda jāprasa no izrādes rīkotājiem – fonda Bērnu veselība – mūsu nākotne. Kad izdevās sazināties ar šo fondu, viņi sākumā solīja naudu atdot decembrī, tad janvārī, pēc tam februārī, bet nu jau ir pienācis marts. Tā līdz šim brīdim, tas ir, vairāk nekā trīs mēnešus, man nav izdevies atgūt naudu,» Neatkarīgajai ar sašutumu stāstīja I. Miezīte.
Zizu.lv darbiniece Neatkarīgajai gan skaidroja, ka visi tie, kuri ir vērsušies zizu.lv ar lūgumu atdot naudu par nenotikušo ledus cirka izrādi, to ir saņēmuši. Tāpēc arī šajā konkrētajā gadījumā, pat neskatoties uz to, ka sākotnēji tika ieteikts prasīt naudu organizatoriem – fondam Bērnu veselība – mūsu nākotne, zizu.lv sola 10 darba dienu laikā naudu par biļetēm atdot.
Fonda Bērnu veselība – mūsu nākotne priekšsēdētājs Genadijs Makarevičs Neatkarīgajai atzina, ka problēma ar naudas atmaksu par nenotikuši izrādi tiešām pastāv – šobrīd naudas izmaksu gaidot aptuveni puse no atceltās izrādes biļešu īpašniekiem.
«Visa nauda, kas ienāk fondā, tiek pakāpeniski izmaksāta biļešu īpašniekiem. Diemžēl tas nesokas tik ātri, kā gribētos, un mēs arī saprotam tos, kuriem ir jāgaida. Šobrīd arī nevaru prognozēt, kad naudu būs atguvuši visi. Esam labdarības organizācija, kuras mērķis ir palīdzēt bērniem ar veselības traucējumiem, nevis pelnošs uzņēmums,» sacīja G. Makarevičs.
Vienīgā nauda, kas ienāk fondā, ir ziedojumi, un tas faktiski nozīmē, ka ziedojumu nauda šobrīd tiek izmaksāta par neizmantotām biļetēm.
«Tehniski tā ir, taču pēc būtības nav, jo izrādi organizējām ar mērķi sagādāt līdzekļus bērnu ārstēšanai, un, tiklīdz tika pārdotas biļetes, nauda uzreiz tika novirzīta bērnu ārstēšanai, jo vairākos gadījumos vienkārši nedrīkstēja ilgāk vilcināties. Tāpēc pašlaik naudu, kas ienāk, atgriežam biļešu īpašniekiem,» skaidroja G. Makarevičs.
Viņš arī atzina, ka fonds Bērnu veselība – mūsu nākotne papildus tam, ka paši atmaksā naudu par biļetēm, vienojies ar zizu.lv par naudas atgriešanu, tāpēc tie, kuri iegādājušies biļetes ar šā portāla starpniecību, varot lūgt naudu atmaksu no zizu.lv. Tiesa, biļešu pārdošana gan ar biļešu servisa starpniecību, gan ar iepirkšanās portālu starpniecību tagad radījusi problēmas organizatoriem, jo daļa biļešu iegādāta ar atlaidi, daļa – par pilnu maksu. Esot bijuši arī tādi gadījumi, kad cilvēki apzināti maldinājuši, pieprasot atmaksāt pilnu biļetes cenu, lai gan tā iegādāta ar atlaidi. Tas licis fondam Bērnu veselība – mūsu nākotne veikt auditu un uz brīdi apturēt naudas izmaksas.