Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā atjaunots 1925. gadā ražots vagons

Pirms restaurācijas. © Publicitātes foto

Atjaunots A/s "Fenikss" ražotais 1925. gada pasažieru vagons – vienīgais starpkaru Latvijas nozīmīgās vagonbūves nozares dzīvais liecinieks.

Vagona atjaunošana – „gadsimtu mijas projekts” Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā, aizsākās ar izpēti 1994.gadā. Tikai 2010. gada nogalē sākās darbi, kuri prasīja izcilu meistaru profesionalitāti, erudīciju un pieredzi no vienas puses un pacietīgu pētniecības darbu no muzeja puses, jo vagona atjaunošanas pamatā bija apraksts un tikai dažas fotogrāfija, kas lēnām apauga ar vajadzīgo informāciju.

Šobrīd, kad vagonbūve Latvijā jau kārtējo reizi nonākusi krustcelēs, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs Rīgā Uzvaras bulv. 2A līdz ar III klases pasažieru vagona atklāšanas svētkiem 2013. gada 6. martā plkst. 15.00 rīko paneļdiskusiju „Vai Latvijā ir dzīva vagonbūves tradīcija?”. Tajā eksperti un transporta jomas pētnieki centīsies noskaidrot, ko, kad un kāpēc Latvijā ir ražojuši, un vai tam ir paredzams turpinājums.

Pasākuma laikā pirmizrādi piedzīvos režisora G.Graiksta Vides filmu studijā veidotā īsfilma „Feniks K – 3041” par atjaunotā vagona likteni. Vagons durvis apmeklētājiem vērs ar muzikāli teatrālu uzvedumu un noslēgumā ik viens tiks aicināts nosūtīt īpašo III klases pasažieru vagona atklāšanas dienas pastkarti.

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais