VSAA vadītāja: Darbiniekiem ir nepieciešami papildu materiālie stimuli

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) darbiniekiem ir nepieciešami papildu materiālie stimuli, uzskata VSAA vadītāja Inese Šmitiņa.

Kā ziņots, šodien VSAA un Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) kolektīvi rīko protesta akciju badojoties, lai pievērstu valdības uzmanību nevienlīdzības novēršanai valsts pārvaldē. Akcijas laikā VSAA un NVA kolektīvu darbavietās būs izkārti paziņojumi par protestu, un darbinieki visu dienu neko neēdīšot.

"VSAA darbinieki apkalpo klientus, strādājot paaugstinātā riska režīmā, ko rada nemitīgs stress, emocionāla un psiholoģiska spriedze, jo ikdienā nākas saskarties ar cilvēku negācijām, ko rada bezdarbs, mazais atalgojums. Šādu pakalpojumu kvalitatīvai nodrošināšanai nepieciešami kompetenti, atbildīgi cilvēki ar padziļinātām zināšanām likumdošanā, psiholoģijā un citās jomās, nodrošinot darba ieguldījumam adekvātu atalgojumu un sociālās garantijas," aģentūrai LETA pauda VSAA direktore.

Šmitiņa uzskata, ka patlaban darbā valsts pārvaldē valda nevienlīdzība, jo daļa tiešās valsts pārvaldes iestāžu var atļauties piesaistīt un motivēt labus darbiniekus, taču citām nav iespējamas pat minimālas darbinieku atbalstīšanas iespējas. Starp šīm "citām" iestādēm esot arī VSAA.

VSAA direktore sacīja, ka pašreiz aģentūrā nodarbinātajiem netiek nodrošinātas nevienas no likumā noteiktajām sociālajām garantijām, kuras likumā nav noteiktas kā obligāti izmaksājamās, piemēram, veselības apdrošināšanas polises pabalsti, piemaksa par papildu pienākumu pildīšanu, naudas balvas par īpašiem sasniegumiem un citas, tomēr tās VSAA darbinieku motivācijai esot ļoti būtiskas.

Pašreizējās atlīdzības politikas rezultātā VSAA nodarbinātie aizejot uz labāk atalgotiem amatiem citās valsts iestādēs, aizvien grūtāk kļūstot nokomplektēt vakantos amatus Rīgā, arvien palielinoties personālā mainība, kā arī ciešot pakalpojumu kvalitāte.

Vislielākā kadru mainība esot klientu apkalpošanas inspektoru vidū. Par galveno aiziešanas iemeslu no darba viņi minot zemo atalgojumu. Ja klientu apkalpošanas inspektors nekad nav strādājis valsts iestādē, tad viņa alga ir 304 lati bruto, bet tiem, kuriem ir visaugstākā kvalifikācija un vislielākā pieredze alga ir 414 lati bruto.

Ar šodienas protesta akciju VSAA vēlas pievērst valdības uzmanību valdošajai nevienlīdzībai valsts pārvaldē un iespējām to novērst.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais