Grūti izprotamu kašķi ar tikpat neskaidrām sekām satiksmes nozarē izraisījusi nacionālās lidsabiedrības airBaltic jaunākā mārketinga aktivitāte – Vīriešu dienas svinēšana ar atlaižu kuponiem.
Ministrs Aivis Ronis atsaucis no uzņēmuma padomes Satiksmes ministrijas pārstāvi Kasparu Briškenu, un tas notiek vien dažas dienas pirms paša ministra pilnvaru beigām. Nākamceturtdien ir Aivja Roņa pēdējā darbadiena. Turpretim Kaspars Briškens joprojām paliek valsts sekretāra vietnieks Eiropas Savienības un nozaru jautājumos, turklāt arī airBaltic padomē viņš darbu saglabās līdz brīdim, kad to būs nolēmusi uzņēmuma akcionāru sapulce. Un ministra padomnieks Aivis Freidenfelds vēsta, ka tagad valsts sekretāram sapulce jāsasauc mēneša laikā.
Jāpaskaidro, ka ministra dusmas izpelnījās 19. februārī publiskotais piedāvājums: «Visā Austrumeiropā 23. februārī svin Vīriešu dienu. Par godu šiem svētkiem mēs esam sagatavojuši dāvanu(..).»
Savukārt Aivis Ronis reklāmas aģentūras DDB sacerētajā tekstā izlasīja šādu vēstījumu: «Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas.»
Arī daudziem citiem nacionāli noskaņotiem ļaudīm padomju armijas slavēšana izraisa nepatīkamas sajūtas, tostarp atsauktajam Kasparam Briškenam. Viņš piekrīt, ka 23. februāra izmantošana klientu piesaistīšanai nav bijusi cienīga Latvijas nacionālās lidsabiedrības mārketinga aktivitāte. Taču šis esot valdes, nevis padomes līmeņa jautājums. Lidsabiedrības mārketinga departaments jau esot iesniedzis savu situācijas skaidrojumu kompānijas valdei. Publiski ministra dusmīgo reakciju air Baltic gan nekomentē. Uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags Neatkarīgajai paskaidro: «Mēs varam vērtēt tikai savu kampaņu.» Acīmredzot šī izvērtējuma sekas ir Vīriešu dienas pazušana no kompānijas mājaslapas aktualitātēm. Loģisks ir jautājums par kampaņas autoru atbildību, taču reklāmas aģentūra DDB klienta pārmetumus par neveiksmīgo ideju tomēr nesaņems.
J. Vanags konstatē: «Mēs esam atbildīgi par rezultātu neatkarīgi no tā, kas piedāvājis risinājumu.»
Savukārt DDB labprāt neuzņemas atbildību par sava darba gana dramatiskajām sekām (vismaz satiksmes ministra izpratnē). Neatkarīgajai solīto komentāru kompānijas izpilddirektors Andris Rubīns līdz darbadienas beigām tā arī nesniedza.