Ventspils ventu kampaņa jeb projekts „Valsts valstī” guvis panākumus konkursā „Digital Marketing Adwards 2012” („Digitālā mārketinga balva 2012”), iegūstot piekto vietu kategorijā „Inovatīvākā digitālā mārketinga stratēģija”.
Konkursu „Digital Marketing Awards 2012” organizē viens no vadošajiem globālās uzņēmējdarbības žurnāliem „FDi Magazine”, kas ir „Financial Times” Ltd izdevums.
Konkursam tika iesniegti vairāk kā 50 pieteikumi no visas pasaules, kurus konkursa tiesneši neatkarīgi izskatīja un sadalīja astoņās kategorijās. Vērtējumā tiesneši ņēma vērā gan atbildes uz konkursa pieteikuma jautājumiem, gan arī savu viedokli par pieteiktajām mājas lapām un sociālo mediju profiliem.
Kategorijā „Inovatīvākā digitālā mārketinga stratēģija” Ventspils kampaņa „Valsts valstī” ierindojusies aiz diviem Īrijas valsts, Jaunskotijas provinces Kanādā un Ņujorkas iesniegtajiem projektiem, aiz sevis atstājot Čikāgas un Honkongas iesniegtos projektus.
Ventspils ventu kampaņa jeb koncepts „Valsts valstī”, kuru Ventspils pilsēta īstenoja sadarbībā ar aģentūru „DDB Worldwide Latvia”, guvusi panākumus arī iepriekš.
Ventspils venti jau guvuši ievērojamus panākumus starptautiskajā radošās izcilības festivālā „ADwards” 2012.gada martā – Ventspils venti ieguvazelta ordeni integrēto kampaņu kategorijā, uzvarēja tautas balsojumā un ieguva festivāla Grand Prix.
Tāpat Ventspils ventu kampaņa 2012. gada maijā ieguva sudraba godalgu prestižajā starptautiskajā Kijevas reklāmas festivālā, kur tā startēja PR (sabiedrisko attiecību) kampaņu kategorijā.
Savukārt divus apbalvojumus tā saņēma 13.starptautiskajā reklāmas festivālā „Golden Hammer” – zelta āmuru reklāmas kampaņu kategorijā un sudraba āmuru – PR kategorijā.
2012. gada novembrī Ventspils ventu kampaņa jeb projekts „Valsts valstī” uzvarējusi mazbudžeta kategorijā konkursā “Password 2012”.
Savukārt tā paša gada decembrī konkursā „Eiropas Izcilības balva 2012” („European Excellence Awards 2012”) Ventspils ventu kampaņa ieguva īpašo žūrijas balvu par radošumu un inovatīvu pieeju, kā arī kļuva par uzvarētāju kategorijā „Kampaņu uzsākšana” („Launch”), kur tā izkonkurēja tādu kompāniju kā „Marks & Spencer”, „Samsung Electronics”, „Sony Ericsson” un Bornmutas (Lielbritānija) tūrisma biroja īstenotās kampaņas. Žūrija, piešķirot īpašo balvu, Ventspils ventu kampaņu izcēla no vairāk kā 1600 iesniegtajiem projektiem.
Ventspils ventu kampaņas pamatā ir pilsētas unikalitāte un atšķirīgums, kas jau iepriekš bija sabiedrībā radījis viedokli par Ventspili kā valsti valstī. Pilsētai jau bija savs karogs, savs ģerbonis, sava valoda un pat sava laika zona, tāpēc likumsakarīgs bija lēmums par savas naudas – ventu – ieviešanu un savas virtuālās vēstniecības www.visitventspils.com izveidi.
Ventu ieviešana izraisīja plašu rezonansi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Kampaņas pirmajā periodā bija iespējams iegūt dāvanā 300 ventus, apmeklējot Ventspils Tūrisma informācijas centru jeb Ventu banku. Savukārt no 2011.gada decembra ventus iespējams nopelnīt, reģistrējoties un izpildot dažādus uzdevumus Ventspils virtuālajā vēstniecībā www.visitventspils.com . Kopumā ventu projektā iesaistījušies jau vairāk kā 62 tūkstoši cilvēku, kopumā savā īpašumā iegūstot gandrīz 12,5 miljonus ventu.
Jāatzīmē, ka ventu kampaņu neviennozīmīgi novērtēja atsevišķi Latvijas politiķi un mediju pārstāvji (izteikumus skatīt šeit prezentācijas 20, 21 un 22 slaidā).
Ventu apgrozījums nemitīgi aug, paplašinās arī ventu pelnīšanas iespējas un to vietu skaits, kurās iespējams norēķināties ar ventiem. Šobrīd ventus pieņem jau 61 vietā – tūrisma objektos, naktsmītnēs, tirdzniecības un pakalpojumu vietās, ēdināšanas uzņēmumos un izklaides un atpūtas vietas.
Ventus iespējams nopelnīt, reģistrējoties un izpildot dažādus uzdevumus Ventspils virtuālajā vēstniecībā www.visitventspils.com , kas pieejama septiņās valodās.