Autovadītāji mēnesī vidēji nobrauc no 101 līdz 500 kilometriem

Šogad gandrīz katrs otrais autovadītājs ir ieplānojis doties atpūtas braucienos pa Latviju, noskaidrots Statoil Fuel & Retail Latvia veiktajā aptaujā. Katrs piektais ar savu automašīnu apceļos arī Baltijas valstis, bet 15% plāno doties tālākos ceļojumos uz Eiropu un citām valstīm.

Tāpat šogad vairums autovadītāju (58%) savu auto plāno izmantot tikpat daudz kā 2012.gadā, pretstatā iepriekšējiem gadiem, kad autobraucēji ievērojami biežāk norādīja mērķi - samazināt auto izmantošanu. Salīdzinot ar pērno gadu, būtiski samazinājies to šoferu īpatsvars, kuri uzskata, ka auto lietošanas biežums šogad būs jāsamazina (no 55% uz 22%), bet nedaudz pieaudzis to autovadītāju īpatsvars, kuri šogad cer auto izmantot biežāk nekā pērn (no 4% līdz 11%).

Starp autovadītājiem, kuri tomēr izlēmuši mainīt savus braukšanas paradumus, pieaudzis to autovadītāju īpatsvars, kuri novērtē sabiedriskā transporta priekšrocības, izvēlas pārvietoties ar kājām vai kooperēties ar darba kolēģiem vai kaimiņiem, dalot izdevumus par degvielu.

Kopumā katrs otrais šoferis rūpīgāk plānos vajadzību izmantot auto, trešdaļa cer biežāk izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus vai pārvietoties ar kājām, kā arī rūpīgāk plānot maršrutu un pielietot ekonomiskas braukšanas principus. Katrs trešais autovadītājs plāno biežāk izmantot auto arī izbraucieniem brīvdienās, turklāt divreiz biežāk kā vidēji Latvijā, ceļojumus un brīvdienu izbraukumus pie draugiem un radiem plāno jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem. Vien 14% autovadītāju plāno ar savu auto biežāk braukt uz darbu, bet tikai katrs desmitais apdomā iespēju iegādāties ekonomiskāku auto.

Kopumā autovadītāji mēnesī visbiežāk nobrauc no 101 līdz 500 km (39%), bet ceturtdaļa no 501 līdz 1000 km. Mazākus attālumus (līdz 500 km mēnesī) biežāk mēro sievietes (56% pretstatā 40% vīriešu), 30-39 gadus veci respondenti (54%), laukos mītošie (52%), kā arī respondenti ar vidēji zemiem ienākumiem (67%). Līdz ar lielākiem ienākumiem palielinās arī ar auto nobrauktais attālums ikdienā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais