Ekskluzīvos veikalus nomaina ekonomiskie

Neskatoties uz tirdzniecības apjomu kritumu, Rīgā pēdējo nedēļu laikā atvērušies divi jauni veikali – Kimko Krasta ielā 60 un China Town Vienības gatvē 113. Abi šie veikali apmeklētājus cer piesaistīt ar lētām cenām.

Ja pirms pāris gadiem pircējus veikalos varēja ievilināt ar ekskluzīvu piedāvājumu, tad pašlaik noteicošais ir cena. Esošās un atbrīvojušās tirdzniecības platības izmanto ekonomisku veikalu iekārtošanai.

Tirdzniecības centru Krasta ielā 60 uzbūvēja 2001. gadā. Toreiz tā būvniecība ēkas īpašniekam SIA Polyplast izmaksāja apmēram 6,4 miljonus latu, kurus kredītā piešķīra Parex banka. Pēc pāris gadiem uzņēmums bankrotēja, un šo īpašumu par 8 miljoniem eiro (5,6 miljoniem latu) 2005. gadā iegādājās SIA Elkor, kas izveidoja Elkor centru. Pirms nedēļas uzņēmums šajā vietā atklāja jaunu tirdzniecības centru – Kimko, kas ir vēl nebijis veikalu koncepts Elkor grupai. Pašapkalpošanās centrs piedāvā par izdevīgām cenām iegādāties pārtiku un dzērienus, kas līdz šim nebija pieejami nevienā Elkor veikalā, turklāt arī lielos ģimenes iepakojumos, kas dod papildu iespēju ekonomēt. Sortimentā ir arī apģērbi visai ģimenei, rotaļlietas bērniem, sporta un aktīvās atpūtas preces, pārtika, auto aksesuāri, instrumenti, saimniecības preces, elektronikas preces, kā arī zemo cenu sadzīves un virtuves tehnika, santehnika, mēbeles un daudz kas cits.

Ceturtdien, kad tika atklāts šis iepirkumu centrs, pirmajās trīs minūtēs tika nopirkti 50 LCD televizori, kas maksāja 100 latus, un stundas laikā pārdoti 30 ledusskapji. Piektdien visi akcijas fotoaparāti Sony par 40 latiem tika izpirkti vienā minūtē, bet sestdien 50 datori par 129 latiem un svētdien mikroviļņu krāsnis par 14 latiem tika izpirktas divās minūtēs. Lai paspētu iegādāties preces par akcijas cenām, pircēji pie veikala sāka pulcēties jau pulksten 6 no rīta.

"Pētījumu dati, kas bija par pamatu šā jaunā iepirkumu centra izveidei, parādīja, ka šodien cena cilvēkiem ir ļoti būtiska – pat tie, kuriem ir augsti ienākumi, izvēlas ietaupīt. To apliecināja arī Kimko pirmās četras darbības dienas, kad centru apmeklēja apmēram 32 000 cilvēku. Cilvēki cenas dēļ ir gatavi uz visu, piemēram, sestdien vairāki simti ļaužu pulcējās pie centra durvīm jau sešos no rīta un trīs stundas stāvēja aukstumā. Durvīm atveroties, cilvēki burtiski skrēja pa veikalu, meklēdami izdevīgo cenu piedāvājumus un izpirka lētākās preces gandrīz minūtes laikā," stāsta Kimko mārketinga daļas vadītāja Inta Grase.

Arī Ķīnas preču veikals China Town, kas jau trīs nedēļas darbojas Ziepniekkalnā, Vienības gatvē 113, par pircēju trūkumu sūdzēties nevar. 1600 kvadrātmetru plašajā telpā, kurā kādreiz būvmateriālu tirdzniecības kompānija SIA Nelss pārdeva dažādus celtniecības materiālus, var nopirkt apģērbus un apavus no Ķīnas, traukus no Itālijas.

Zemākas cenas veikals spējot piedāvāt tāpēc, ka preces tiek ievestas tieši no Ķīnas, nevis caur Turciju vai Poliju ar vairākkārtēju starpniecību.

Ķīniešu uzņēmējam Luo Jansam, kam pieder China Town Rīgā, pieder arī vairāki Ķīnas preču veikali Nīderlandē un Ungārijā.

Latvijā

Ar katru gadu Melnās piektdienas un Ziemassvētku atlaižu drudzis kļūst intensīvāks, tādēļ svarīgi gan pārdevējiem godīgi norādīt cenas un nemaldināt ar atlaidēm, gan arī patērētājiem būt īpaši piesardzīgiem un uzmanīgi izvēlēties gan preces, gan drošus interneta veikalus, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).