Starptautiskais interneta izpētes uzņēmums Gemius publicējis decembrī apmeklētāko interneta lapu Top 25 pēc auditorijas skaita. Lai gan decembrī līdz ar Ziemassvētku brīvdienām kopējā aktivitāte Latvijas internetā bija zemāka kā ierasts, vairākām interneta lapām izdevies sasniegt līdz šim augstāko reģistrēto apmeklētāju skaitu.
Ziemassvētku brīvdienu ietekmē vairākās interneta lapās reģistrēta zemāka interneta lietotāju aktivitāte, izpaužoties gan kā auditorijas skaita kritums, gan veikto interneta lapu skatījumu skaita samazinājums. Pretēji klājies sociālajiem tīkliem – draugiem.lv apmeklējuši par 9000 lietotājiem vairāk kā novembrī, savukārt interneta lapu skatījumu skaits audzis par 7 %. Vairāk apmeklēts arī uz krievvalodīgo auditoriju orientētais sociālais tīkls odnoklassniki.ru – tā auditorija decembrī sasniegusi 198 000, kas ir par 8 000 lietotājiem vairāk kā novembrī, savukārt lapu skatījumu skaits audzis gandrīz par 9%.
Neskatoties uz to, ka vairums ziņu portālu decembrī piedzīvoja auditorijas skaita samazināšanos, diviem no tiem ir izdevies ne tikai palielināt apmeklētāju skaitu, bet arī sasniegt jaunu auditorijas skaita rekordu. Līdz šim lielākais apmeklētāju skaits fiksēts ziņu portālā apollo.lv - 480 300 interneta lietotāji, kā rezultātā tas šobrīd strauji pietuvojies portālam tvnet.lv, kam decembrī izdevis sasniegt par nepilniem 8 000 lielāku interneta auditoriju.
Līdz šim lielāko reģistrēto auditorijas skaitu sasniedzis arī ziņu portāls nra.lv - 150 300 lietotājus, pamazām, bet pastāvīgi pieaudzējot auditorijas skaitu sākot no šī gada jūlija. Nra.lv redaktors Viesturs Radovics, komentējot panākumus, uzsvaru liek uz auditorijas vēlmju izzināšanu un satura kvalitāti: „Nemitīgi pētot portāla auditorijas intereses un paradumus, nepārtraukti veicam uzlabojumus, kas ietekmē gan portāla saturu, gan arī vizuālo izskatu. Veiksmīgi izdevies izveidot projektu „nra.tv”, kurā publicējam portāla žurnālistu veidotus sižetus gan par politiku, gan izklaidi un citām aktuālām tēmām. Tāpat popularitāti sāk gūt lietotāju veidotā satura sadaļa „ziņu aģents” , kā arī palielinās lasītāju skaits no sociālajiem medijiem.”
Līdz šim lielāko auditoriju - 139 000 lietotājus - sasniedzis arī interneta veikalu preču meklētājs kurpirkt.lv, savukārt ģimenes portālā mammamuntetiem.lv reģistrēts 2012. gada augstākais auditorijas skaits - 149 000 lietotāji. Ievērojamu auditorjas skaita pieaugumu decembrī piedzīvojušas arī tādas interneta lapas kā spoki.lv (8,66%), receptes.lv (7,71%), kā arī kolektīvās iepirkšanās portāli cherry.lv (13,77%) un zizu.lv (8,66%).
Savukārt ievērojamāks auditorijas kritums decembrī skāris ziņu portālus kasjauns.lv (-5,03%) un diena.lv (-7,77%), valsts SIA Latvijas Vēstnesis portālu likumi.lv (-13,05%) un MTG videoportālu tv3play.lv (-10,09%). Tehnisku iemeslu dēļ topā nav sludinājumu portāls ss.lv, kas tradicionāli ierindojies 4. vietā.
Topa līderis joprojām ir e-dienests inbox.lv ar 737 000 lietotāju lielu auditoriju, otrie - sociālais tīkls draugiem.lv ar 663 000 lietotājiem, bet trešie - delfi.lv ar 594 000 lietotāju lielu auditoriju decembrī.
Populārāko portālu Top 25 pēc auditorijas skaita decembrī ir šāds:
inbox.lv
draugiem.lv
delfi.lv
tvnet.lv
apollo.lv
mail.ru
kasjauns.lv
1188.lv
spoki.lv
odnoklassniki.ru
zl.lv
e-klase.lv
diena.lv
calis.lv
nra.lv
mammamuntetiem.lv
kurpirkt.lv
likumi.lv
perkamkopa.lv
zip.lv
zizu.lv
receptes.lv
tv3play.lv
cherry.lv
citylife.lv