43% autovadītāju izvēlas iegādāties OCTA degvielas uzpildes stacijās (DUS) brīžos, kad tuvojas esošās OCTA beigu termiņš, noskaidrots apdrošināšanas sabiedrības ERGO un Statoil veiktajā pētījumā. Savukārt katrs ceturtais atzinis, ka OCTA iegādājies DUS, jo nav bijusi iespēja to izdarīt internetā.
Kā citus iemeslus, kāpēc OCTA tiek pirkta DUS, autovadītāji minējuši - tas ir ērtākais veids kā to izdarīt (12%) vai tuvumā nebija apdrošināšanas filiāļu (8%). Tikai 2% autovadītāju atzinuši, ka OCTA DUS iegādājās pēc tam, kad Ceļu policija fiksēja, ka tie satiksmē bija devušies bez apdrošināšanas.
Ivars Vismanis, ERGO Transportlīdzekļu apdrošināšanas departamenta direktors: "Pirmkārt, jāuzsver, ka autovadītāji, iegādājoties OCTA polises DUS, jau priekšlaicīgi padomājuši par tās beigu termiņa tuvošanos. Tas liecina, ka OCTA 15 gadu pastāvēšanas laikā autovadītāji novērtē un apzinās tās nozīmi - drošība un aizsardzība no ievērojamiem finansiāliem izdevumiem, kas var rasties ceļu satiksmes negadījuma rezultātā. Ceļu satiksmes negadījumos autovadītājiem bez OCTA polises zaudējumi ir jāsedz no personīgajiem līdzekļiem, turklāt Latvijā vidējā zaudējumu summa sastāda 737 latus*.
Otrkārt, pētījums norāda, ka autovadītāji atzinuši DUS kā pārdošanas kanālu par vienu no pieejamākajiem. Savukārt gandrīz katrs ceturtais, it sevišķi reģionos, iegādājas OCTA DUS, ja nav pieejams internets."
Kopā ar OCTA autovadītāji pērk arī pārtiku, bezalkoholiskos dzērienus un presi
"Aptaujas dati pierāda, ka OCTA polises lielai daļai autovadītāju ir "pēdējā brīža" pirkums, tāpēc arī autovadītāji novērtē iespēju to iegādāties pa ceļam degvielas uzpildes stacijā. Tomēr pozitīva ir tendence, ka apdrošināšanas polises kļūst par ikdienas pirkumu, kas ierindojams līdzās citām pirmās nepieciešamības precēm, piemēram, pārtikai vai preses izdevumiem," Gatis Pavārs, Satoil Fuel & Retail Latvia veikala preču un pakalpojumu attīstības direktors.
Autovadītāji degvielas uzpildes stacijās kopā ar OCTA polisi bieži iegādājas arī citas preces. Piemēram, gandrīz katrs trešais autovadītājs iegādājies arī pārtikas produktus un bezalkoholiskos dzērienus, katrs ceturtais- automašīnas kopšanas līdzekļus un preses izdevumus, bet katrs piektais - tabakas izstrādājumus.
Pētījums par autovadītāju OCTA polises pirkšanas paradumiem veikts sadarbībā ar Mind Scan, un tajā kopumā piedalījās 833 respondenti visā Latvijā.
*Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja 2012.gada pirmo 9 mēnešu datiem par vidējās atlīdzības izmaksas lielumu par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu.