Pēc skandalozās izgāšanās ar Vecgada programmu LTV sola - turpmāk jārīko atklāts konkurss

© LTV

Latvijas Televīzijas (LTV) Redaktoru padome ir izvērtējusi 2012.gada 31.janvāra Vecgada programmu "Lai dzīvojam, lai svinam! Blaumaņa gadumijas mistērija", tās saturisko īstenojumu un audiovizuālo koncepciju atzīstot par nepilnīgu. Vienlaikus atzīts, ka raidījuma pašreklāmas kampaņa bija veiksmīga un reitings (to noskatījās 159 tūkstoši cilvēku, TNS Latvia dati) tika sasniegts atbilstoši plānotajam.

"LTV ir pateicīga skatītājiem un ekspertiem, kas aktīvi izteikuši savu viedokli un priekšlikumus, kā turpmāk uzlabot Vecgada programmu. Esam tos ņēmuši vērā, izvērtējot Vecgada raidījuma kvalitāti un lemjot, ko un kā uzlabot. Kā pierādīja raidījums "Lai dzīvojam, lai svinam! Blaumaņa gadumijas mistērija", par riskantu uzskatāms sadarbības modelis: neatkarīgs producents un LTV komanda, jo tas rada atbildību deleģēšanas un kvalitātes kontroles trūkuma problēmas. Tādēļ lielo izklaidējošo projektu īstenošanā turpmāk jāsludina ideju un realizācijas konkurss, dodot iespēju tajā piedalīties izklaides industrijas uzņēmumiem un neatkarīgo producentu grupām, vienlaikus pastiprinot satura uzraudzības monitoringu," norāda LTV pagaidu administrators Gints Miķelsons.

Lai turpmāk veiksmīgi īstenotu liela mēroga projektus, LTV nolēmusi pagarināt projektu sagatavošanas termiņus, precizēt atbildību sadali, kā arī stiprināt projekta kvalitātes kontroli to veidošanas gaitā. Šoreiz praktizētais četru mēnešu sagatavošanas periods Vecgada programmai rada riskus, jo decembris, kad programma tika filmēta, aktieriem ir profesionāli visnoslogotākais laiks. Pērnā gada programmai tas nozīmēja, ka ieraksti bija jāpakļauj aktieru iespējām un darbu grafikam. Tas savukārt radīja papildu izmaksas, filmēšanas grafikā iekļaujot vēl papildus filmēšanas dienu. Tādēļ Vecgada projektu sagatavošanas periodam jābūt vairāk par pusgadu un programmas ierakstiem jānoris septembrī un oktobrī.

Nolemts īstenot savlaicīgāku finanšu plānojumu, iezīmējot līdzekļus Vecgada raidījumam, jo iepriekš finansējuma apjoms bijis atkarīgs no sponsoru piesaistes un reklāmas ieņēmumu veiksmes.

Svarīgākais