Ušakovs: Mikroautobusu pārvadājumu nodrošinātāji no Rīgas domes nesaņems ne santīma

© Gints Ivuškāns, F64 Photo Agency

Jaunie mikroautobusu pārvadājumu nodrošinātāji no Rīgas domes nesaņems ne santīma un visu nepieciešamo nodrošinās par saviem līdzekļiem, šorīt intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" apgalvoja Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC).

Ušakovs skaidroja, ka "Rīgas satiksmes" iepirkumā uzvarējusī uzņēmumu apvienība mikroautobusus iegādāsies par saviem līdzekļiem, kā arī par savu naudu tos aprīkos ar visu nepieciešamo, piemēram, e-talonu iekārtām, bet ieguldītie līdzekļi tiks atgūti no pārdotajām biļetēm.

Ja uzņēmums nevarēs pildīt savas saistības, tad šie jaunie mikroautobusi "varēs braukt Polijā", bet pašvaldība sludinās jaunu konkursu.

Ušakovs arī noraidīja izskanējušās aizdomas par iespējamiem pārkāpumiem iepirkumā, norādot, ka konkurss ilgst jau pusotru gadu un Iepirkumu uzraudzības birojs veicis jau sešas pārbaudes, bet viss atzīts par likumīgu. Savukārt par iespējamo korupciju esot jālemj Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.

Rīgas mērs arī vērsa uzmanību uz to, ka ka no konkursa izslēgtais pretendents ir uzņēmēji, kas nodrošina pašreizējos nekvalitatīvos pārvadājumus. Tas esot pilnīgi loģiski, ka konkurenti neslavē konkursa uzvarētājus, bilda Ušakovs.

"Ir augsta varbūtība, ka jau vasarā Rīgā parādīsies jauni mikroautobusi," teica Ušakovs.

Jau ziņots, ka "Rīgas satiksmes" iepirkuma konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos uzvarējusi ar Rīgas domes valdošās koalīcijas partijas "Gods kalpot Rīgai" valdes locekli Aleksandru Brandavu savulaik saistītā pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme", kas šo pakalpojumu piedāvā sniegt par 25 miljoniem latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, liecina ieraksts IUB interneta mājaslapā.

Konkursā pērn īsi pirms Ziemassvētkiem uzvarējušās pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" dalībnieki ir SIA "B-Bus" un tai pilnībā piederošās SIA "Sabiedriskais autobuss" un SIA "Vidlatauto", kā arī "B-Bus" vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA "FPK", liecina "Firmas.lv" dati.

Uzņēmums "B-Bus" savulaik bija pazīstams ar nosaukumu "Blagovest Tur", un tā līdzīpašnieks bija Brandavs. Patlaban kā "B-Bus" vienīgais īpašnieks reģistrēts Beļģijas uzņēmums "B-International".

Brandavs savas daļas Beļģijas uzņēmumā esot pārdevis mēnesi pirms gadu mijas. Kā svētdien vēstīja "TV3" raidījums "Nekā personīga", tomēr dati, kurus žurnālisti saņēmuši no Beļģijas uzņēmumu reģistra, šādas izmaiņas neuzrādot. Vēl vismaz 6.janvārī Brandavs bijis firmas "B-International" līdzīpašnieks.

Otrs pretendents, kas konkursā neuzvarēja, bija personu apvienība, kurā apvienojušies trīs pašreizējie pakalpojuma sniedzēji - SIA "Centība N", SIA "Blands" un SIA "DMK". Šī pretendenta piedāvātā cena bija augstāka, taču iesniegtais piedāvājums neatbilda atklāta konkursa nolikuma prasībām.

Šie trīs uzņēmēji 4.janvārī IUB iesnieguši sūdzību par konkursa procedūru neievērošanu un gatavojas apstrīdēt arī pašu konkursu.

Līgums ar konkursa uzvarētāju "Rīgas mikroautobusu satiksme" tiks slēgts uz pieciem gadiem. Tā parakstīšana notiks pēc iepirkumu likumā noteiktā nogaidīšanas termiņa beigām.

Savukārt KNAB 3.janvārī izplatījis paziņojumu, ka pārbaudīs amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar uzņēmuma "Rīgas satiksme" izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem. Tomēr pašvaldība negrasās "kavēt līguma slēgšanu" ar iepirkuma konkursa uzvarētājiem.

Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi, kā arī tika organizēts jauns iepirkuma konkurss, kura nolikuma izstrādāšana "Rīgas satiksmei" prasīja deviņus mēnešus. Dažādām sūdzībām apvītajā konkursā par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu jeb pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos bija saņemti divi piedāvājumi. Pretendentam jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais