Apdrošinātājiem šis gads ir iesācies neveiksmīgi. 1. janvārī Vācijā notika smags negadījums, kas izraisījis stīvēšanos apdrošināšanas kompāniju vidū, savukārt neuzmanīgajam autovadītājam visticamāk nāksies maksāt astronomiski lielu naudas summu.
Jau iepriekš ziņots par 1. janvāra traģisko autoavāriju Vācijā uz ātrgaitas šosejas starp Hamburgu un Brēmeni, kuru izraisīja Latvijas valstpiederīgais. Avārijas sekas ir nopietnas– saskrējušās 11 automašīnas, divi bojā gājušie 26 gadus vecs vīrietis un 20 gadus veca sieviete, kā arī 10 cietušo. Radītie bojājumi sasniedz miljonu eiro, kas šobrīd tiks prasīti no apdrošinātājiem, bet vēlāk, iespējams, regresa kārtībā piedzīti no vainīgā šofera, kurš notikuma brīdī esot bijis stiprā alkohola reibumā.
Ir zināms, ka negadījumā iesaistītā mašīna piederējusi vienai kompānijai un bijusi apdrošināta vienā apdrošināšanas kompānijā, savukārt piekabe – piederējusi citai kompānijai un bijusi apdrošinātā pie citiem apdrošinātājiem.
Kravas autotransportam, ar kuru Latvijas tālbraucējs izraisīja avāriju, ir BTA OCTA polise, kā informē Iveta Rijniece BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore. Līdz šim no cietušām personām BTA nav saņēmis pieteikumus un nav zināma sīkāka informācija par ievainotajām personām, kā arī to, cik smags ir cietušo stāvoklis. I. Rijniece arī piebilst, ka BTA kompānija šobrīd gaida pieteikumus no visiem negadījumā cietušajiem, lai varētu izvērtēt situāciju un pieņemt attiecīgos lēmumus.
Tikmēr piekabe esot apdrošināta AAS "Gjensidige Baltic", kas arī pagaidām nav saņēmis pieteikumu par atlīdzības izmaksāšanu. Gjensidige Transportlīdzekļu atlīdzības nodaļas vadītājs Aivars Vasaraudzis norāda: „Ja iesniegums tiks saņemts, viss tiks darīts saskaņā ar atlīdzību regulēšanas metodiku. Parasti zaudējumu regulēšanai ārvalstīs tiek piesaistīts mūsu sadarbības partneris.”
Neuzmanīgā šofera darba devējs, uzņēmuma SIA „ErSantTrans” vadītājs Ēriks Račiks uzsver, ka avārijas izraisītāju sūdzēs tiesā, tā kā evakuēšanas darbus viņam ir nācies segt pašam. „Dzērājus šoferus es neatbalstu!” tā sacīja Ē. Račiks telefonintervijā ar nra.lv. Detalizētāku informāciju par šo negadījumu viņš atsakās sniegt.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) vadītājs Juris Stengrevics norāda, ka tālbraucējam bez tiesas draud arī Vācijas tiesību normās paredzētās sankcijas, kas saistītas ar cietušo un bojā gājušo tuvinieku iespējamajām prasībām.
Savukārt zaudējumi tiks piemēroti atbilstoši Vācijas OCTA limitiem un atlīdzināšanas principiem. Pēc Ivetas Rijnieces teiktā, OCTA limits Vācijā par CSNg ar cietušām personām ir 7,5 miljoni EUR.
Šis negadījums nav vienīgais, par kuru Latvijas apdrošinātājiem nāksies izmaksāt milzīgu naudas summu. Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja(LTAB) sabiedrisko attiecību konsultantes Ineses Lukaševskas sniegtās informācijas, ārvalstīs izraisītie ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti Latvijā reģistrētie transportlīdzekļi, pēdējos gados pieauguši par 40%. Ir būtiski iegādāties OCTA polisi, kas ir derīga visās Eiropas ekonomikas zonas valstīs, pirms došanās uz ārvalstīm. Toties „Zaļās kartes” vai robežapdrošināšnas polise ir jāiegādājas gadījumos, ja dodas uz „Zaļās kartes” sistēmas valstīm, kurās nav derīgs Latvijā iegādāts standartlīgums, tā norada Juris Stengrevics.