Laikraksts Diena piedzīvojis kārtējo galvenā redaktora maiņu – apstiprinājusies publiskajā telpā jau vairākas dienas apspriestā vēsts, un šajā amatā ar pirmdienu atrodas socioloģisko pētījumu uzņēmuma Latvijas fakti līdzīpašnieks Aigars Freimanis.
Viņš mazliet vairāk nekā četru gadu laikā ir jau septītais šā medija vadītājs.
Pēc tam, kad no laikraksta aizgāja tagad politikā strādājošā Sarmīte Ēlerte, viņas krēslā sēdējuši seši cilvēki. Viens no viņiem – Guntis Bojārs pat divas reizes, pirmo reizi no Dienas aizejot Dacei Andersonei, bet otro reizi stājoties galvenā redaktora pienākumu izpildītāja lomā pēc Ilmāra Znotiņa aiziešanas aizvadītā gada pavasarī. Viņu tad arī nomaina A. Freimanis.
Biežo galveno redaktoru maiņu pēc to īpašnieku maiņas, kad no uzņēmuma atteicās tā Skandināvijas īpašnieki, mediju eksperti skaidro ar redakcijas nespēju radīt jaunos īpašniekus apmierinošu saturu. Tā Rīgas Stradiņa universitātes profesors Sergejs Kruks uzskata, ka Diena nespēj atrast savu politiski ideoloģisko vietu, kas būtu pretēja Vienotības un koalīcijas uzskatiem, bet izdevuma īpašnieki tajā vaino galveno redaktoru. Mediju eksperts domā, ka tajā vainojami laikraksta īpašnieki, kas gaida no redakcijas opozīcijai tīkama viedokļa paušanu, bet paši precīzus norādījumus nesniedz.
Laikraksta Diena galveno redaktoru maiņa parasti koncentrē sabiedrības uzmanību. Īpaši izteikti tas bija vērojams pēc S. Ēlertes aiziešanas no medija, kad arī daļa Dienas žurnālistu pameta izdevumu un izveidoja savu nedēļas žurnālu. Tomēr šoreiz līdzīga reakcija neesot sagaidāma, kaut arī galvenā redaktora maiņu kolektīvs nav uztvēris ar ovācijām, tomēr vismaz pagaidām nozīmīga žurnālistu migrācija neesot gaidāma.
Pats G. Bojārs pirmdien kopsapulcē, kurā laikraksta kolektīvs ticis iepazīstināts ar jauno galveno redaktoru, A. Freimani kolektīva priekšā novērtējis atzinīgi. Taču skaidrības par to, vai G. Bojārs paliks Dienas mediju koncernā, vēl nav. Viņam ir piedāvāts turpināt attīstīt koncerna multimediju platformas, taču savu piekrišanu viņš vēl nav devis. «Viņam izteikts piedāvājums, bet vēl notiek diskusijas,» teica Dienas mediju mārketinga vadītāja Inese Dābola.
Pats A. Freimanis atklāja, ka piedāvājums kļūt par Dienas galveno redaktoru viņam izteikts jau sen. «Pirmo reizi man piedāvāja kļūt par Dienas galveno redaktoru vēl pagājušā gada vasarā. Saņemot šādu piedāvājumu, es augsti vērtēju man izrādīto cieņu. Līdz šim gan kā sociologs, gan kā Dienas abonents, lasītājs esmu aktīvi sekojis laikraksta attīstībai. Tādēļ, pirms piekrist, esmu rūpīgi apsvēris šo piedāvājumu,» saka jaunais laikraksta galvenais redaktors.