Pirms svētkiem sūtījumu skaits Latvijas Pastā pieaudzis par 43%, noslēgumam tuvojas arī ikgadējā abonēšanas kampaņa – attiecīgi dubultojies apkalpojamo cilvēku skaits. Taču darbinieku tādēļ nav vairāk, un populārākajās nodaļās rindas brīžiem ir milzīgas.
Protams, daudzi neiztur un dodas prom, tāpēc nauda iet garām gan pastam, gan preses izdevējiem, savukārt cilvēkiem tiek bojāts garastāvoklis. Latvijas Pasts par slikto darba organizāciju skaidro, ka papildu cilvēkus gada nogalē darbā pieņemt nevarot, jo tad vispirms būtu nepieciešamas divus mēnešus ilgas apmācības.
Otrdienas rītā ap pulksten 9.30 pasta nodaļā Sakta Rīgā Neatkarīgā novēroja šādu simptomātisku ainu: telpā desmit darba vietas, tikai trijās ir darbinieki, toties rinda ir prāvu prāvā – vairāk nekā 30 cilvēki. Labi vēl, ka ir kur piesēst. Jolanta ieradusies sev pasūtīt avīzi un vēl šādus tādus izdevumus. Iecerējusi tos dāvināt. Taču, čaukstinot savu nekādi nesagaidāmo numuriņu, viņa spriež, ka citreiz būšot jāmēģina izlīdzēties ar internetu. Bet ne visiem klientiem šāds risinājums der, un uz pastu diemžēl būs jānāk, gribi vai negribi.
Viena no darbiniecēm, drudžaini rakstot, līmējot, nesot, kraujot, iekasējot un izsniedzot, stāsta, ka drīz atnāks vēl citi darbinieki. Tad rinda plakšot ātrāk. Taču no viņas teiktā nekļūst skaidrs, kādēļ šie citi darbinieki nenāk uz darbu tieši pīķa stundās. Visvairāk klientu taču ir agri no rītiem un pēc tam atkal vakaros – pirms un pēc darba. Dažs apmeklētājs mēģinājis sagaidīt savu kārtu vairākus rītus pēc kārtas, taču nesekmīgi – jāskrien uz darbu. Neatkarīgā novēro, ka patiešām gana daudz ir tukšo numuriņu, tātad cilvēki nav sagaidījuši. «Un te runa nav par cilvēku daudzumu, bet sliktu darba organizāciju,» secina kāda kliente pēc pusotras gaidīšanas stundas.
Latvijas Pasts šādam traktējumam gan nepiekrīt un ar preses dienesta starpniecību skaidro, ka papildu cilvēkus gada nogalē darbā pieņemt nevarot, jo tad vispirms būtu nepieciešamas divus mēnešus ilgas apmācības un to pagūt vairs nevarot. Pēc uzņēmuma domām, rindas nodaļās būtu mazākas, ja apsveikumu un dāvanu sūtīšanu cilvēki neatliktu uz pēdējo brīdi. Tomēr pats uzņēmums arī secina, ka nav pamata cerēt uz klientu paradumu maiņu: «Ik gadu aktīvākais sūtījumu nosūtīšanas laiks ir viena nedēļa pirms Ziemassvētkiem.» Tāpēc «pirmssvētku laikā Latvijas Pasts strādā paaugstinātas slodzes režīmā». Paciest šo režīmu nākas ne tikai galvaspilsētas lielo pasta nodaļu klientiem. Iespējams, vēl trakāka situācija izveidojusies Ogrē. Portāls ogrenet.lv ziņo, ka tur viena pasta darbiniece aizsūtīta uz Birzgales nodaļu, divas slimo, bet papildspēkus no Rīgas vadība nedod. Loģiski, jo Rīgai pašai pirms svētkiem trūkst darbinieku. Tad nu atliek vien novērot apmeklētāju reakciju. «Atverot Latvijas Pasta Ogres centrālās nodaļas durvis, dažs noelšas un dodas iekšā, bet cits izbrīnā iepleš acis un aiziet prom.