Lauksaimniekiem atmaksās akcīzes nodokli par izmantoto biodīzeļdegvielu

Valdība šodien akceptēja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādāto rīkojumu par 4,9 miljoni latu lielu piešķīrumu no budžeta apakšprogrammas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai šo summu novirzītu akcīzes nodokļa atmaksai par izmantoto biodīzeļdegvielu lauksaimniekiem.

Rīkojumā noteikts, ka finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāinformē Saeimu par apropriācijas palielināšanu Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 4 900 000 latu apmērā. Ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija neiebilst pret apropriācijas palielināšanu, palielināt likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam" noteikto apropriāciju Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 4,9 miljoniem latu, lai 2009.gadā nodrošinātu akcīzes nodokļa atmaksāšanu lauksaimniecības produkcijas ražotājiem.

Likumā "Par akcīzes nodokli" ir noteikts, ka akcīzes nodoklis tiek atmaksāts par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurai ir pievienota rapšu sēklu eļļa vai no rapšu sēklu eļļas iegūta biodīzeļdegviela. Saskaņā ar šo likumu lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksā akcīzes nodokli par lauksaimniecībā izmantotās zemes apstrādei izlietoto dīzeļdegvielu, rēķinot 100 litru dīzeļdegvielas katra lauksaimniecībā izmantotās zemes hektāra apstrādei.

Šobrīd akcīzes nodokļa atmaksas kārtību reglamentē Ministru kabineta 2007.gada 7.augusta noteikumi Nr.528 "Kārtība, kādā lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksā akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurai ir pievienota rapšu sēklu eļļa vai no rapšu sēklu eļļas iegūta biodīzeļdegviela", kas izdoti, pamatojoties uz likumā "Par akcīzes nodokli" doto deleģējumu.

Akcīzes nodokļa atmaksu par izmantoto dīzeļdegvielu lauksaimniecībā administrē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais