Latvijas patērētāju vidū šā gada deviņos mēnešos populārākās cigarešu markas bijušas "Winston", "More" un "Chesterfield".
Kopumā šā gada deviņos mēnešos patēriņam Latvijā ir nodoti 1,37 miljardi cigarešu, kas ir par 108 miljoniem jeb 7% mazāk nekā pagājušā gada deviņos mēnešos, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija.
Vidēji mēnesī patēriņam tiek nodoti 153 miljoni cigarešu.
Kopumā par tabakas izstrādājumiem iekasēti 78,9 miljoni latu, kas ir par 1,6 miljoniem latu jeb 2% vairāk nekā pagājušā gada deviņos mēnešos. VID skaidro, ka akcīzes nodokļa ieņēmumu pieaugums ir skaidrojams ar nodokļa likmju palielināšanu pagājušajā gadā. Patēriņam nodoto legālo cigarešu daudzums, salīdzinot ar pērno gadu, samazinājies par 7%, kas saistīts ar cigarešu izplatītāju vēlmi iztirgot iepriekš izveidotos cigarešu uzkrājumus vairumtirdzniecības vietās.
Starp populārākajām cigarešu markām ir arī "Marlboro", "Monte Carlo", "Wall Street", "Red&White", "Kent", "Bond" un "Caines". Savukārt lielākie tabakas izstrādājumu importētāji pēc realizētās produkcijas vērtības latos ir SIA "Philip Morris Latvia", SIA "Baltic Sales Network" un SIA "Brittish American Tabacco Latvia".
Statistikas dati liecina, ka 2012.gada deviņos mēnešos Latvijā saražoti 10,4 miljoni cigarešu un, salīdzinot ar pērnā gada deviņu mēnešu rādītāju, šī gada cigarešu ražošanas rādītājs ir par 85% mazāks. Akcīzes preču noliktavās ir ievesti 2,76 miljardi cigarešu. Salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, ievesto cigarešu apjoms samazinājies par 85 miljoniem cigarešu jeb 3%.