XXV Vispārējo latviešu dziesmu un XV deju svētku logo būs gan vienots, gan katram atšķirīgs: nodziedot savu līgo dziesmu, digitālās tehnoloģijas katram izveidos savu individualizētu zīmi.
Šāds dizaina aģentūras Brandbox piedāvājums ar nosaukumu Skaņu vijums vainagā visspēcīgāk uzrunājis svētku vizuālās identitātes konkursa ekspertus, kuri atzinuši tās risinājumus par logotipa cienīgiem.
Vizuālās identitātes konkursā tika iesniegti 13 svētku logo piedāvājumi. Trīs ekspertu grupas, arī starptautiskie vērtētāji, izskatīja visus pieteikumus, darbus izvērtējot pēc trim kritērijiem: risinājuma sasaiste ar kopējo svētku vēstījumu Gaisma līgo Latvijā, zīmes spēja uzrunāt dažādas auditorijas un tās izvietojamība – iespēja parādīties uz dažādiem mērogiem un formātiem. «Visās grupās iezīmējās viens skaidrs līderis, un tas bija dizaina aģentūras Brandbox piedāvājums,» iepazīstinot ar uzvarētāju, teica Kultūrizglītības un nemateriālā mantojuma centra (KNMC) direktore Dace Melbārde. Noteikumi paredzēja, ka piedāvājuma cena nedrīkst pārsniegt 6000 latu, un Brandbox ar tās noteiktajiem 5570 latiem šajās robežās iekļāvās. Bijuši arī pavisam lēti risinājumi, piemēram, par vienu latu, taču iepirkuma konkurss neparedz dāvinājumus, tāpēc no tādiem uzreiz nācies atteikties, skaidroja KNMC direktore.
Aģentūra piedāvājusi trīs variantus, taču, kā uzsvēra idejas autors Gatis Mūrnieks – īpaši gribot izcelt divus no tiem: viena autore esot Brandbox māksliniece Linda Jākobsone, bet otra – slovākiete Mihaele Kovačova, kura nu jau vairākus gadus dzīvo un strādā Latvijā.
«Jau svētku kopējais vēstījums Gaisma līgo Latvijā pateica priekšā, kur meklēt logo: gaisma kā simbols un vērtība un līgošana kā radīšanas veids. Mēģinājām abas šīs lietas salikt kopā – vainagā, kas redzams arī Dziesmu svētku karogā: Baltais tēvs tur rokās zaru, blakus viņam ir vainags, bet uz karoga rakstīts līgo,» par idejas rašanos stāstīja G. Mūrnieks. Skaidrs bijis, ka ar vainagu vien nepietiks – vajadzēja, lai zīme ir nevis statiska, bet dinamiska un kustīga. «Dziesmu svētki ir milzīga vērtība, kas jāturpina, jānodod nākamajām paaudzēm. Svarīgi, lai katrs justos tiem piesaistīts, tāpēc piedāvājām logotipu nevis tradicionālajā izpratnē, bet gan ģeneratīvu,» teica idejas autors, piebilstot, ka to darīs, izmantojot digitālās tehnoloģijas. Nodziedot savu izvēlēto līgo dziesmu, atkarībā no balss skaļuma, tembra un citiem parametriem, piemēram, plaukstu sišanas vai kāda instrumenta pavadījuma, īpaši izstrādāts datora algoritms uzzīmēs katra izpildītāja īpašo vainagu. Katrai tonalitātei atbildīs savs latviešu zīmju raksts, tāpēc zīmējums mainīsies, un tam ir neierobežoti veidi. Iedziedāto logotipu varēs arī saglabāt – to varēs uzdrukāt uz krekliņa vai maisiņa. Otrajā logotipa variantā izmantotas dažādu Latvijas reģionu kontūras. Izvēloties kādu no reģioniem un dziedot dziesmu, datorprogramma radīs gammu, kas veido vainaga pinumu.
Dziesmu un deju svētku padome pēc divām nedēļām izvērtēs un apstiprinās vienu no piedāvājumiem. Pēc tam aģentūrai tiks dotas piecas nedēļas, lai nodrošinātu tehnisko risinājumu. KNMC direktore informēja, ka turpinās arī konkurss par svētku ārējās komunikācijas pakalpojumu sniedzēju.