Vietējie iedzīvotāji iebilst pret ieceri slēgt Līgatnes pārceltuvi

Līgatnes un Pārgaujas novadu pašvaldības ir neizpratnē par Dabas aizsardzības pārvaldes lēmumu slēgt Līgatnes pārceltuvi un uzskata, ka pārceltuvei jāatrodas tāda īpašnieka pārziņā, kas spēj nodrošināt šī satiksmes infrastruktūras objekta darbību visa gada garumā.

Jau otro gadu Līgatnes pārceltuves darbs ziemas mēnešos nesamērīgi ilgu laiku tiek apturēts. Tas paralizē vairāku desmitu Pārgaujas novada iedzīvotāju ikdienu liedzot iespēju apmeklēt veikalu vai ārstu. Bet autobraucējiem, kas pārceltuvi izmanto kā īsāko ceļu nokļūšanai Straupē vai Līgatnē vajadzēs mērot četras reizesgarāku maršrutu caur Cēsīm vai Siguldu.

Ainārs Šteins - Līgatnes novada domes priekšsēdētājs: "Acīmredzami Dabas aizsardzības pārvalde Līgatnes pārceltuvi apsaimniekot nespēj. Problēmas radās jau pirms gada, bet joprojām nav rasts risinājums. Līgatnes un Pārgaujas nodava pašvaldības ir izteikušas viedokli par iespējamu infrastruktūras pārņemšanu, bet sekojošas rīcības no Dabas aizsardzības pārvaldes puses nav."

Līgatnes pārceltuves celta 1941. gadā, Otrā pasaules kara sākumā kā militāras infrastruktūras objekts. Pēc kara pārceltuves darbība tika atjaunota, tās uzturēšanu nodrošināja Līgatnes papīrfabrika. Padomju gados Līgatnes pārceltuve kalpoja kā satiksmes infrastruktūras objekts un tās darbību nodrošināja Ceļu pārvalde, bet pēc neatkarības atgūšanas Līgatnes pārceltuve tika nodota Gaujas nacionālajam parkam. Līgatnes pārceltuve ir Latvijas tehnikas vēstures piemineklis un vienīgā šāda veida pārceltuve Baltijā.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais