Starp mobilo telekomunikāciju operatoriem "Bite Latvija" (Bite) un SIA "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) izraisījies konflikts un tiek izteikti pārmetumi par negodīgu attieksmi pret klientiem, kuri nolēmuši mainīt operatoru.
Kā aģentūru LETA informēja "Hauska & Partner International Communications" pārstāve Zane Bojāre, "Bite Latvija" vienas nedēļas laikā esot vērsušies divi uzņēmumi - LMT klienti, kas esot saskārušies ar nelikumīgu LMT rīcību šo uzņēmumu mobilā operatora nomaiņas procesā.
LMT, pārkāpjot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas ar 2007.gada 10.oktobra lēmumu apstiprinātos numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanas noteikumus, esot radījis būtiskus finansiālos un morālos zaudējumus šiem uzņēmumiem, apgalvoja Bojāre.
Elektronisko sakaru likums uzliek katram elektronisko sakaru komersantam, kas sniedz balss telefonijas pakalpojumus, pienākumu nodrošināt galalietotājam numura saglabāšanas pakalpojumu.
Numuru pārnešanas no LMT uz "Bite Latvija" procesā LMT, aizbildinoties ar neapmaksātu rēķinu, vienpusēji esot lauzis līgumu ar metālapstrādes uzņēmumu "Levadija Holding", un tādējādi uzņēmums esot zaudējis visus to rīcībā esošos mobilo tālruņu numurus un tam esot atslēgti mobilie sakari. Neskatoties uz to, ka uzņēmums nokārtojis līgumsaistības ar LMT un veicis rēķina apmaksu, mobilo tālruņu numuri tam joprojām neesot pieejami.
Kā skaidrojusi "Levadija Holding" finanšu direktore Ilze Skujiņa, piesakoties mobilā operatora nomaiņai uz "Biti", uzņēmums saņēmis no LMT rēķinu ar apmaksas termiņu tajā pašā dienā.
"Apstākļu dēļ elektronisko rēķinu atvērt varējām vien pēc divām dienām, līdz ar to arī apmaksu veicām divas dienas vēlāk, bet, pat nesagaidot mūsu maksājumu, LMT ne tikai atslēdza ienākošos un izejošos zvanus, bet arī vienpusēji lauza līgumu, kā rezultātā mēs nevaram atgūt savus mobilo tālruņu numurus. Zvanot uz mūsu tālruņiem dzirdamais "Šāds numurs neeksistē" ir graujošs uzņēmuma reputācijai laikā, kad valstī valda krīze. Galu galā šos numurus izmantojām arī privātām vajadzībām - tagad jau divas nedēļas mūs neviens nevar sazvanīt uz numuriem, ko esam lietojuši gadiem," norādījusi Skujiņa.
Pēc "Bite Latvija" regulējošo lietu direktores Zita Zilgalves domām, LMT šajā gadījumā jaucot divus dažādus juridiskos procesus, šantažējot klientus ar nekavējoties apmaksājamu rēķinu un līgumsodu.
Ar līdzīgu situāciju esot saskāries arī uzņēmums "Uzars celtniecība", kas pēc iesnieguma LMT par mobilā operatora nomaiņu saņēmis rēķinu tūlītējai apmaksai. Vēl pirms izrakstītā LMT rēķina saņemšanas pa pastu un rēķina apmaksas termiņa beigām uzņēmumam esot atslēgti mobilie pakalpojumi. Pēc rēķina apmaksas sakari uzņēmumam tika atjaunoti tikai pēc vairākām stundām, radot būtiskus traucējumus darba veikšanā.
Savukārt LMT preses sekretāre Elīna Lidere aģentūru LETA informēja, ka uzņēmums ir saņēmis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vēstuli, no kuras izrietot, ka "Bite Latvija" patvaļīgi un nelikumīgi pieteikusi numura saglabāšanas pakalpojumu LMT klientam, kas nemaz neesot vēlējies pāriet no LMT uz "Bite".
"Līdz ar to "Bite", acīmredzot, ar šo nekorekto paziņojumu presei mēģina novērst uzmanību pati no saviem pārkāpumiem. Turklāt LMT ir saņēmis sūdzības arī no vairākiem citiem klientiem par šādu nelikumīgu "Bite" rīcību," apgalvoja Lidere.
Pēc viņas domām, gan uzņēmums "Levadija Holding", gan "Bite" maldinot sabiedrību. "Bite" paziņojumā minētajam LMT klientam "Levadija Holding" esot bijušas ilgstošas problēmas ar pienācīgu uzņemto saistību izpildi, tai skaitā rēķinu laicīgu maksāšanu. Turklāt uzņēmumam esot bijušas problēmas ar maksātspēju.
Nepienācīga uzņemto saistību pildīšana esot bijusi galvenais atslēgšanas iemesls un tam neesot nekādas saistības ar šī klienta vēlmi pāriet pie cita operatora, apgalvoja LMT pārstāve.
LMT aicina ikvienu, kas ir nonācis finansiālās grūtībās, jau laikus risināt problēmas ar LMT, nevis vērsties ar nekorektiem paziņojumiem medijiem, sacīja Lidere.
Pārnest savu numuru no esošā operatora uz citu Latvijā ir iespējams kopš 2005.gada.