Una Jaunsone grib televīziju Rīgas sabiedriskajā transportā

Uzņēmums "TV House", kas pieder producentēm Anitai Kamenščikovai un Unai Jansonei, vēlas veidot televīziju Rīgas sabiedriskajā transportā, raksta laikraksts "Diena".

Iecere veidot Rīgas reģionālo televīziju (RRT) jau saskaņota ar Nacionālo radio un televīzijas padomi (NRTP). Tajā tikšot rādītas "vienas pieturas formāta" ziņas, un tās būtu skatāmas visos galvaspilsētas sabiedriskā transporta līdzekļos. Tomēr šajā iecerē ir gana daudz nezināmo, piemēram, kas būs šī medija investors.

Kamenščikova un Jansonei iepriekš kopā darbojušās arī televīzijas projektos, piemēram, LTV7 rīta raidījumā "Utro s druzjami" ("Rīts ar draugiem"). Kamenščikova stāstījusi, ka televīzijas kanāla saturu, ja ideja tiks akceptēta, veidošot šī raidījuma komanda. Tas būtu "informatīvi lietišķs kanāls", kas sniegtu cilvēkiem noderīgu informāciju - īsas "vienas pieturas formāta" ziņas par notikumiem Latvijā, Rīgas domes ziņas, notikumu afišu gan latviešu, gan krievu valodā. Ekrāni tiktu ierīkoti visos Rīgas satiksmes transportlīdzekļos, neraugoties uz to, vai tas ir jauns trolejbuss vai vecs tramvaja vagons. Līdzīga televīzija sabiedriskajā transportā esot Šveicē.

Kopumā par šo ieceri Kamenščikova izteikusies vispārīgi, konkrētību solot pēc tam, kad tā tiks akceptēta. Viens no jautājumiem, ko viņa vēlas paturēt zem slepenības plīvura, ir televīzijas investors, norādot, ka to atklāšot tikai, kad būs parakstīts līgums. Uz jautājumu, vai NRTP, saskaņojot projektu, nav interesējusies, kas būs RRT investors, Kamenščikova atbildējusi, ka NRTP to nav vaicājusi, bet tai uzņēmums atbildi būtu sniedzis.

NRTP pārstāve Dārija Juškeviča gan apgalvo, ka padome interesējusies, vai šis projekts nav saistīts ar Rīgas domi vai kādu politisku spēku, sevišķi ņemot vērā gaidāmo vēlēšanu tuvumu. Kamenščikova uzsvērusi, ka "nekādas politiskas piederības šim projektam nav". NRTP šī ideja šķietot interesanta, un esot paredzams, ka nākotnē līdz ar digitalizācijas radītajām iespējām šādu nišas kanālu varētu būt daudz. NRTP arī noraida nepieciešamību izsludināt šī kanāla veidošanas konkursu, jo tā ir "TV House" izlolota ideja, skaidrojusi Juškeviča.

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" vēl lems, vai saskaņot šo projektu, jo esot daudz neskaidru tehnisku jautājumu. Rūpīgi arī jāizsver, kā to uztvertu pasažieri. Savulaik, kad sabiedriskajā transportā tika atskaņoti paziņojumi audio formātā, daļa pasažieru sūdzējušies, ka tas viņiem traucē. Uz šo aspektu norāda arī mediju eksperte Anda Rožukalne un uzsver, ka kopumā ideja nav slikta, bet televīzijas saturam jābūt pasažieru interesēs. Jebkura parasta televīzijas kanāla gadījumā skatītājam ir iespēja pret neapmierinošu saturu nobalsot, pārslēdzot kanālu vai izslēdzot televizoru, bet, ja reiz cilvēks iekāpis sabiedriskajā transportā, viņš no televīzijas var atteikties tikai izkāpjot.

Ja "TV House" projektu saskaņos, televīzijas tehniskajai ieviešanai vajadzēšot pāris mēnešu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais