Šveices vilcienu ražotājs "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") vakar, 1.oktobrī, iesniedzis sūdzību Administratīvajā rajona tiesā, kurā lūdz atzīt šī gada 2.aprīlī noslēgto iepirkuma līgumu starp AS "Pasažieru vilciens" (PV) un spāņu uzņēmumu "Construcciones y Auxiliares de Ferrocarriles S.A." (CAF) par spēkā neesošu, aģentūru LETA informēja tiesas priekšsēdētājas palīdze Inese Deme.
Viņa norādīja, kas uzņēmuma pieteikums tiks izskatīts septiņu dienu laikā, tātad jau 8.oktobrī varētu tikt pieņemts lēmums par lietas pieņemšanu un tālāko virzību. Lēmums par lietas ierosināšanu būs jāpieņem tiesnesei Ingai Putrai.
Kā ziņots, vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gadā martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.
Savukārt 26.septembrī PV nodeva Spānijas uzņēmumam vēstuli, kurā precīzi formulēja piecus vilcienu iepirkuma līguma grozījumu punktus.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.
Līguma grozījumi ir nepieciešami, jo Eiropas Komisija (EK) iepriekš brīdināja Latviju, ka, turpinot īstenot PV un CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) vakar uzsvēra, ka nevar pieļaut risku, ka PV un CAF noslēdz tādu līgumu, kura dēļ tiks veikta finanšu korekcija un Latvija daļēji vai pilnībā nesaņems Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļus. Premjers atgādināja, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas norādēm jau iepriekšējā līguma variantā, kurš tika piedāvāts CAF, bija novirzes no iepirkuma objekta prasībām. Ja šī situācija netiks mainīta, tad tiks piemērota finanšu korekcija un Latvija daļēji vai pilnībā nesaņems ES Kohēzijas fonda līdzekļus.
Savukārt rītdien, 3.oktobrī, PV informēs par sarunu rezultātiem ar CAF par jauno vilcienu iepirkuma līguma sarunu rezultātiem, lai gan līguma termiņš beidzas šonakt.