Pagājušās nedēļas beigās Iekšlietu ministrija (IeM) saņēmusi priekšlikumus saistībā ar fotoradaru projektu no Vācijas "Vitronic", žurnālistiem pēc valdības sēdes atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).
Plašāku informāciju par to saturu viņš nesniedza. Pēc ministra teiktā, priekšlikumu skaits ir starp diviem un pieciem.
Priekšlikumi saņemti piektdien, un, kā norādīja Kozlovskis, skaidrībai par tālāko rīcību jābūt līdz 28.septembrim, ko Valsts policija (VP) minēja kā iespējamo laušanas termiņu līgumam ar fotoradaru piegādātājiem "V-Traffic". Iepriekš šis uzņēmums darbojās ar nosaukumu "Vitronic Baltica un partneri".
Ministrs norādīja, ka Vācijas uzņēmums šeit ir investējis, bet nav saņēmis pilnā apjomā atlīdzību, un tā interesēs neesot būt sponsoram. Viņš piebilda, ka "Vitronic" Vācijas pārstāvis Norberts Šteins līdz šim ir sekmīgi darbojies.
Pēc Kozlovska domām, ir jānodrošina fotoradaru darbības nepārtrauktība, un viņš kā risinājumu minēja jau uzstādīto iekārtu atpirkšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā jauna iepirkuma sludināšanu par papildu fotoradariem. Patlaban viņš atbalstītu iekārtu atpirkšanu par saprātīgu un samērīgu cenu, taču tās iespējamo apmēru nenosauca.
Ministrs neredzot iespēju pabeigt esošo projektu līdz galam, tomēr, viņaprāt, nebūtu pareizi un tālredzīgi likt visus esošos fotoradarus "nozāģēt". Viņš arī neizslēdza sadarbības turpināšanu ar Vācijas uzņēmumu.
Pēc viņa vārdiem, ja izvēlētais risinājums būs "ārpus līguma", par projektu būs jālemj valdībai. IeM varētu piedāvāt Ministru kabinetam vairākus variantus.
Kā ziņots, "Vitronic Baltica un partneri" savlaicīgi nespēja izpildīt savulaik noslēgtā līguma saistības un uz Latvijas ceļiem uzstādīt 160 stacionāros fotoradarus, tāpēc VP paziņoja par nodomu lauzt līgumu.
Šteins 28.augusta valdības sēdē, kurā tika spriests par fotoradaru jautājumu, apgalvojis, ka iesniegs rakstveida priekšlikumus, lai radari uz Latvijas ceļiem varētu darboties nepārtraukti.
"V-Traffic" lielākais īpašnieks ir Vācijas augsto tehnoloģiju kompānija "Vitronic", kas pieder tās dibinātājam vācu inženierim Šteinam.