"H&M" ienākšana - drauds latviešu modes dizaineriem

© Scanpix

Līdz ar jaunā un tik ilgi gaidītā "Hennes and Mauritz" (H&M) veikala atvēršanu, tiek radītas lielas bažas par pieprasījumu pēc pašmāju modes mākslinieku precēm. Cilvēki ar vien vairāk dzird par jaunu Latvijas zīmolu parādīšanos modes biznesā ne vien Latvijā, bet arī ārpus tās robežām, kā Natālija Jansone, Baiba Ripa, Elīna Rožkalne un daudzi citi. "Latvijas dizaineriem ir ļoti labas un kreatīvas kolekcijas, tomēr konkurēt ar pasaules slaveniem zīmoliem, tiem būs grūti," uzskata RetailBaltic vadītājs Zulfukar Tosun.

Ar H&M veikalu tīkla ienākšanu, Latvijas dizaineriem būs grūtāk izdzīvot, jo jākonkurē ar tādiem pasaules mērogu zīmoliem kā Madonna, Roberto Cavalli, Versace, Karl Lagerfeld, u.c. Līdz ar to rodas apzinātas šaubas vai Latvijas mākslinieki spēs noturēt savu pozīciju tirgū, sacenšoties ar šiem pasaulslavenajiem zīmoliem, kurus pazīst visa pasaule vairākus gadu desmitus.

Kā jau Dr. Kjell A. Nordstrom 2011.gada prezentācijā Rīgā stāstīja, ka vienam lielam zīmolam ienākot mazā tirgū, tas var neapzināti kaitēt daudziem un dažādiem vietējiem uzņēmumiem.

"Ir pozitīvi, ka beidzot ienākt tāds modes "gigants" kā H&M, bet šobrīd tas ir lielākais drauds un bieds vietējiem, Latvijā pazīstamiem modes māksliniekiem, kuri savu talantu ir attīstījuši šeit, atzinīgi novērtējuši dažādi modes piekritēju kritiķi un valkātāji, un kuru darbi vēl ir mazpazīstami ārzemju tirgū (attiecināmi uz jaunajiem modes dizaineriem)," uzsver Zulfukars.

Šajā Latvijas mazajā tirgū, kad ienāk divi lielie H&M veikali, tas var pamatīgi sabiedēt modes dizainerus un radīt pretreakciju latviešu modes apritē gan Latvijā, gan ārpus tās. Proti, tiek izrādīta maza interese par to, kas notiek Latvijas modes apritē, kādi ir jaunākie un potenciālie modes dizaineri, kuri ar savu talantu varētu iznest savu vārdu ārpus valsts. Latvijas modes vēsturē šis punkts varētu tikt ierakstīts ar mīnus zīmi, kā potenciālo modes dizaineru degradēšanu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais