"Sadales tīkls" noraida pārmetumus par nespēju nodrošināt ar tirgus atvēršanu saistīto datu apmaiņu

Sadales sistēmas operators AS "Sadales tīkls" noraida pārmetumus, ka tas nespēj nodrošināt savlaicīgu komercdatu apmaiņu ar elektroenerģijas tirgotājiem saistībā ar tirgus atvēršanu.

Šodien izplatītajā paziņojumā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis, komentējot iepriekš Igaunijas energokompānijas "Eesti Energia" meitasuzņēmuma Latvijā "Enefit" norādītās nepilnības datu apmaiņā, uzsver, ka "Sadales tīkls" ir gatavs, turpinoties tirgus liberalizācijai, apkalpot jaunos tirgus klientus. Nākamo tirgus atvēršanas soli Ekonomikas ministrija (EM) ieplānojusi no šā gada 1.novembra, ļaujot elektrību par regulēto tarifu pirkt tikai mājsaimniecībām, taču "Enefit" šo termiņu uzskata par sasteigtu.

Pēc Pinkuļa skaidrotā, pakāpeniska tirgus atvēršana ir ļāvusi sadales sistēmas operatoram veiksmīgi pielāgot informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmas vienlaicīgas statusa maiņas nodrošināšanai lielam skaitam elektroenerģijas lietotāju. Sistēmas veiksmīgu darbību, viņaprāt, apliecina šogad pavasarī notikusī tirgus liberalizācija, kuras laikā uzņēmums nodrošināja visus pakalpojumus gan "Enefit", gan "Latvenergo" un citu elektroenerģijas tirgotāju klientiem.

""Sadales tīkls" apliecina gatavību arī turpmākai elektroenerģijas tirgus atvēršanai un garantē visiem elektroenerģijas tirgotājiem iespēju saņemt datus un veikt norēķinus ar saviem klientiem," teikts paziņojumā.

Patlaban uzņēmumā turpinoties darbs pie IT risinājumu pilnveidošanas elektroenerģijas tirgotāja maiņas procesa atbalstam un regulārai datu nodošanai tirgus dalībniekiem, kā arī pie "Sadales tīkla" klientu pašapkalpošanās portāla izveides.

Pēc uzņēmuma uzsvērtā, jaunās IT sistēmas izveide nodrošinās savlaicīgu skaitītāju rādījumu saņemšanu no klienta, kas savukārt sekmēs ātrāku komercdatu sagatavošanu tirgotājam. Datu sagatavošana minētajā IT sistēmā būs automātisks process, un vienlaicīgi varēs apkalpot gan dažus tūkstošus, gan desmitiem tūkstošu klientu.

Jau ziņots, ka saskaņā ar "Enefit" norādīto "Sadales tīkls" Igaunijas kompānijas klientiem jau tagad nespēj nodrošināt laicīgu komercdatu apmaiņu, kas nepieciešama norēķinu veikšanai. Bažas rada tas, ka, lietotāju skaitam tirgū pieaugot četras reizes un potenciāli arī "Enefit" klientu skaitam proporcionāli pieaugot, netiks nodrošināta iespēja saņemt datus un veikt norēķinus ar saviem klientiem.

""Sadales tīkls" ir izstrādājis plānu situācijas uzlabošanai, taču tas ir agrīnā stadijā, un IT ieviešanas prakse rāda, ka sākotnējie termiņi netiek ievēroti, tātad "Enefit" fiziski nebūs iespējams apkalpot klientus, ka izdotos ar tiem slēgt elektroenerģijas iegādes līgumus," norāda "Enefit". Uzņēmums aicina paredzēt, ka lietotājiem, uz kuriem attiecas grozījumi, ir jāpērk elektrība atvērtajā tirgū ne vēlāk kā 2013.gada 1.aprīlī.

Ministru kabineta komitejā par EM rosinātajam izmaiņām bija paredzēts lemt vakar, taču jautājuma izskatīšana atlikta uz nedēļu, lai diskutētu par "Enefit" iebildumiem.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais