NEPLP: Sabiedrības viedoklis par jaunā sabiedriskā medija misiju un mērķiem būs zināms pēc mēneša

Sabiedrības viedoklis par jaunā sabiedriskā medija misiju, vīziju un mērķiem būs zināms pēc mēneša, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) loceklis Gints Grūbe.

Jaunā sabiedriskā medija misija, vīzija un mērķi tiks noformulēti, ņemot vērā raidorganizāciju un NEPLP Sabiedriski konsultatīvās padomes pārstāvju, kā arī pieaicināto ekspertu atziņas, kas tika paustas šodienas tikšanās laikā. Tāpat sabiedriskā medija misijas, vīzijas un mērķu topošo formulējumu ietekmēs arī Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija koncepcijā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteiktās definīcijas, kā arī citu valstu pieredze.

Kā pastāstīja Grūbe, formulējot topošā sabiedriskā medija misiju, vīziju un mērķus, šodien, cita starpā, tika ņemts vērā, Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā teiktais, ka raidorganizācija, respektējot uzskatu daudzveidību, aizstāv neatkarīgas, demokrātiskas un tiesiskas Latvijas valsts ideju, starptautiski atzītās cilvēktiesības un darbojas Latvijas sabiedrības interesēs.

Darba grupai apspriešanai tika piedāvāti arī ārvalstu mediju misiju formulējumi.

Piemēram, britu raidorganizācijas "BBC" misija bagātināt cilvēku dzīves ar programmām un pakalpojumiem, kas informē, izglīto un izklaidē, un Somijas medija "YLE" misija stiprināt demokrātiju un somu kultūru, kā arī veidot atvērtu sabiedrību un nodrošināt uzticamu informāciju un mediju saturu, kas bagātina iedzīvotāju dzīvi.

Darba grupā tika apspriesta arī Dānijas medija "DRE" misija ar kvalitatīvām programmām un pakalpojumiem informēt, izglītot un iedvesmot katru Dānijas iedzīvotāju un Igaunijas medija "ERR" misija - vadošas profesionālas un atbildīgas informācijas piegādāšana dažādām sabiedrības grupām un Igaunijas attīstība un saglabāšana.

Topošās sabiedriskā medija misijas kontekstā tika apspriesta arī "Latvijas Televīzijas" misija - veicināt labāku dzīves kvalitāti, nodrošinot objektīvas, operatīvas un daudzveidīgas informācijas pieejamību, kā arī veidot informētu, izglītotu un pilsonisku sabiedrību. Un arī "Latvijas Radio" misija - uzlabot Latvijas iedzīvotāju dzīves kvalitāti, veidojot jēgpilnu programmu saturu, kas informē, iesaista, izglīto un iedvesmo.

Raidorganizāciju vērtības, kas tika apspriestas darba grupā, bija neatkarība, objektivitāte, godīgums, kvalitāte, efektivitāte, radošums, savstarpējā cieņa, daudzveidība, profesionalitāte, atvērtība, sabalansētība, demokrātiskās vērtības, sociālās vērtības, stabilitāte, auditorijas interešu un vēlmju izpratne, jaunas izpausmes saturā, formā un tehnoloģijās, racionālisms, dialogs ar sabiedrību, redakcionālā neatkarība, unikāls un pievilcīgs programmu saturs, visaptveroša pieejamība un sociālā atbildība.

Savukārt apspriestie sabiedrisko mediju mērķi bija saistīti ar pilsoniskuma stiprināšanu, izglītības un zināšanu sekmēšanu, radošuma veicināšanu, daudzveidīgu un augstā līmeni sagatavotu raidījumu programmu piedāvājumu, kurā tiek pārstāvētas visas sabiedrības intereses, demokrātiskas sabiedrības pamatprincipu veidošanu u.c.

Šodien darba grupas uzdevums bija formulēt sabiedriskā medija vīziju un misiju, vērtības un izvēlēties virsmērķus. Darba grupas atziņas plānots apkopot līdz pirmdienai.

Tuvākajā laikā arī paredzēts elektroniskā aptaujā noskaidrot NEPLP Sabiedriski konsultatīvās padomes viedokli par sabiedriskā medija misiju vīziju un mērķiem un izsludināt iepirkumu, lai veiktu socioloģisko aptauju, kurā noskaidrotu sabiedrības viedokli un izpratni par sabiedriskā medija misiju, vīziju un mērķiem.

Kopumā visu viedokļu apkopošana varētu aizņemt mēnesi.

Kā ziņots, šodien Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pārstāvji kopā ar raidorganizāciju un NEPLP Sabiedriski konsultatīvās padomes pārstāvjiem sprieda par jaunā Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija misiju, vīziju un mērķiem.

Šī tikšanās notika jaunā Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija koncepcijas detalizācijas ietvaros. Paredzēts, ka jaunā Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija koncepcijas detalizācija ilgs līdz šī gada decembrim un izmaksās 80 000 latu.

Svarīgākais