VID jaunās ēkas Mežaparkā uzturēšana valstij izmaksās 215 miljonus latu

Valstij par jaunceļamās Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Mežaparka administratīvās ēkas nomu, apsaimniekošanu un komunālajiem maksājumiem nākamajos 30 gados varētu nākties tērēt ap 215,9 miljoniem latu, izriet no VID sniegtās informācijas par papildus nepieciešamo finansējumu Talejas ielas kompleksa telpu nomas maksas, aprīkojuma iegādes, pārcelšanās un uzturēšanas izdevumu segšanai.

Patlaban kā uzturēšanas izdevumi VID telpu nomai un komunālajiem pakalpojumiem 14 dažādās Rīgas vietās valsts budžeta bāzes izdevumos iekļauti 2,9 miljoni latu. Šo pozīciju VID ir paredzējis saglabāt visus nākamos gadus arī tad, kad tas būs pārcēlies uz jauno kompleksu. Aģentūras LETA pēc VID sniegtajiem datiem veiktie aprēķini rāda, ka pamata tēriņi nomai un apsaimniekošanai 30 gados, uz kuriem 2014.gadā paredzēts slēgt nomas līgumu, lēšami ap 87 miljoniem latu. Ja VID uz jauno ēku nepārceltos, tad tieši šāda summa provizoriski varētu tikt tērēta 30 gados līdzšinējo telpu nomai.

VID sniegtā informācija par papildus nepieciešamo finansējumu, ko tiek lūgts rezervēt valsts budžetā bāzes izdevumos, jau sākot ar 2013.gadu, liecina, ka jaunā ēku kompleksa nomai, apsaimniekošanai un pakalpojumiem papildus budžetā jau rezervētajiem līdzekļiem būtu nepieciešami vēl kopumā 8,23 miljoni latu 2014.un 2015.gadā, kā arī vēl 4,31 miljons latu 2016.gadā. Tādejādi trijos gados papildus budžetā VID būtu nepieciešami vēl 12,54 miljoni latu.

Pēc VID sniegtās informācijas, valsts budžetā tiek lūgts paredzēt, ka, sākot ar 2017.gadu, budžetā Mežaparka nama nomas, apsaimniekošanas un komunālo pakalpojumu izmaksām papildus būtu jārezervē jau minētie 4,31 miljons latu gadā, tādejādi, sākot ar 2017.gadu, nākamos 27 gadus izdevumi iepriekšminētajiem mērķiem varētu būt aptuveni 116,37 miljoni latu.

VID gan norāda, ka nav īsti korekti veikt šādus aprēķinus, jo nomas maksas, kā arī apsaimniekošanas un komunālo maksājumu izmaksas var mainīties, taču nenoliedz, ka pēc tam, kad tiks noslēgts nomas līgums par jauno ēku kompleksu un norisināsies pārcelšanās, VID būs jāmaksā noma arī par līdz šim ieņemtajām telpām. VID gan paredzējis, ka vispirms uz jauno biroju kompleksu pārcelsies tās stuktūrvienības, kas patlaban maksā visaugstāko nomas maksu.

Saistībā ar pārcelšanos uz jauno ēku kompleksu VID ir lūdzis budžetā piešķirt ne tikai papildus līdzekļus nomai, apsaimniekošana un komunālajiem maksājumiem, bet arī papildus naudu vienreizējiem izdevumiem, proti, pārcelšanās izmaksām, kam 2013.gadā nepieciešami 509 703 lati, bet 2014.gadā - 3,64 miljoni latu, no kuriem 3,51 miljons latu nepieciešami aprīkojuma iegādes izdevumiem. Ap 130 140 latiem nepieciešami VID struktūrvienību pārcelšanās izdevumu segšanai.

VID iecerējis iegādāties jaunas mēbeles par aptuveni 2,5 miljoniem latu, stacionāros tālruņu aparātus par 302 000 latiem un 164 000 latu tērēt biroja tehnikas un aprīkojuma iegādei. Rezerves serveru nodrošinājumam, migrējot VID informācijas sistēmas starp datu centriem, tiek plānotas ap 150 000 latu.

VID arī norāda, ka provizoriskais nomas maksas apjoms par vienu jaunceļamās ēkas kvadrātmetru mēnesī ir ap 13,30 eiro jeb ap 9,31 latu.

Ap 67 894 latiem, sākot no 2016.gada, katru nākamo gadu būs nepieciešami, lai veidotu uzkrājumus kārtējiem remontiem.

VID pārstāvji šodien preses konferencē uzskaitīja virkni ieguvumu, ko VID prognozē pēc pārcelšanās: darbs visām struktūrām vienkopus, kas padarītu efektīvāku VID darbu, racionālāka un efektīvāka telpu platības izmantošana, komfortabla darba vide, moderns un mūsdienīgs datu centrs, plaša autostāvvieta klientiem un darbiniekiem.

Kā ziņots, VID jaunais komplekss varētu izmaksāt 38,5 miljonus latu, ko paredzēts būvēt kā paraugobjektu Latvijā ne tikai kvalitātes, efektivitātes un ilgtspējas, bet arī sabiedrības informēšanas un atklātības ziņā.

VID ģenerāldirektore Nelija Jezdakova iepriekš norādīja, ka Rīgā strādājošo VID darbinieku atrašanās vienā adresē būs ieguvums visiem. Samazināsies iestādes administratīvās izmaksas, uzlabosies darba apstākļi, kas veicinās un paātrinās savstarpējo sadarbību starp struktūrvienībām, un ieguvēji būs nodokļu maksātāji, kuriem tiks piedāvāts augstāka līmeņa serviss.

Plānots, ka jaunajā administratīvo ēku kompleksā Talejas ielā 1 strādās vairāk nekā 2000 darbinieku no visām, patlaban 14, dažādās adresēs Rīgā esošām VID struktūrvienībām, kā arī atradīsies plašs un ērts klientu apkalpošanas centrs. Kompleksa būvniecību pabeigs 2014.gadā. Ēku kompleksa projekta īstenotājs ir SIA "Biroju centrs Ezerparks", projekta autors - arhitektu birojs "Sarma&Norde Arhitekti", būvdarbu ģenerāluzņēmējs - SIA "Re&Re" un projekta finansētājs - banka "Nordea".

LETA jau ziņoja, ka Valsts kontroles revīzijā tika secināts, ka VID nodrošināšana ar vienotām telpām, būvējot jaunu administratīvo ēku kompleksu un nododot to nomā VID, netiks panākta ar iespējami mazāko finanšu resursu izlietojumu.

Savukārt Finanšu ministrija uzsver, ka jau 2011.gada sākumā ar mērķi ievērojami samazināt telpu nomas maksu VAS "Valsts nekustamie īpašumi" un "Mežaparks SPV" panāca vienošanos par grozījumiem dalībnieku līgumā un priekšlīgumā. Tā rezultātā VID par telpu lietošanu gadā maksās vismaz par diviem miljoniem eiro (1,4 miljoniem latu) mazāku summu, aģentūru LETA iepriekš informēja ministrijā.